به گزارش ایرنا، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در شهر کرمان رنگ و رویی دیگر به خود گرفته و بر خلاف دوره های گذشته بیشتر نامزدهای این دوره را جوانان تحصیل کرده تشکیل داده و جریانات مختلف سیاسی هم در این انتخابات به ارائه لیست نامزدهای مورد حمایت خود روی آورده و از انتخابات سنتی و خانوادگی فاصله گرفته اند.
همین امر نه تنها تنور انتخابات کرمان را داغ تر از همیشه کرده بلکه نگرانی هایی را هم برای کاندیداها و اعضای سابق شورای شهر ایجاد و حاشیه های تلخ و شیرینی را رقم زده است.
از جمله این حواشی می توان به نحوه رای دادن کارگران و پرسنل برخی از کارخانه های بزرگ کرمان که بیش از 2 هزار نفر هم می باشند اشاره کرد به گونه ای که مدیر یکی از همین کارخانه ها که اتفاقا نامزد شورای شهر هم است به کارگران خود اعلام کرده در هنگام رای دادن حتما از برگ تعرفه خود عکس بگیرید و برای من بفرستید تا مطمئن شوم که به من رای داده اید.
همچنین بر خلاف اینکه گفته شده نامزدهای شوراها نباید در محل ستادهای خود از نامزدهای ریاست جمهوری تبلیغ کنند اما مشاهده شده که برخی از نامزدهای شورای شهر بنرهای نامزد ریاست جمهوری همسو و مورد علاقه خود را در محل ستادهای تبلیغاتی خود نصب کرده و در گردهمایی ها و مراسم های تبلیغاتی خود نیز از تصاویر نامزدهای ریاست جمهوری استفاده کرده اند.
برخی از نامزدهای شورای شهر نیز از فرصت گردهمایی های نامزدهای ریاست جمهوری استفاده کرده و بنرهای خود را در حاشیه این گردهمایی ها به نمایش می گذارند و گاها تراکت و پوسترهای خود را در بین حامیان نامزدهای ریاست جمهوری توزیع می کنند.
برخی از حامیان نامزدهای شورای شهر کرمان نیز با چسباندن پوسترهای تبلیغاتی بر روی جدول خیابانها و درختان بر تخریب چهره شهر دامن زده اند که البته این موضوع چندین بار توسط رسانه های محلی به آنها تذکر داده شده است.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه 29اردیبهشت ماه برگزار می شود.
خبرنگار: کمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.