به گزارش ایرنا حسین اسحاقی روز سه شنبه در دیدار با نماینده معین اقتصاد مقاومتی شهرستان به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: قلعه گنج یکی از شهرهای پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور است لذا این شهرستان الگویی برای فعالیت های اقتصاد مقاومتی می باشد.
وی گفت: طی حکمی دبیر اقتصاد مقاومتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان معرفی شد تا در زمینه تحقق شعار سال با برنامه ریزی و شتاب بیشتری حرکت کنیم.
وی اظهار کرد: گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی از عملکردهای مهم دولت تدبیر و امید در راستای تحقق این شعار بوده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید و استاندار کرمان در زمینه مسائل فرهنگی، پیوست فرهنگی در همه امور اقتصادی برنامه ریزی شده و پنج مجتمع فرهنگی و هنری جنوب کرمان در زمینه اشتغالزایی به بخش خصوصی واگذار شده است.
نماینده معین اقتصاد مقاومتی شهرستان منوجان در ادامه این نشست گفت: در زمینه مسایل فرهنگی با دیدی باز نگاه می کنیم و در این زمینه همکاری لازم را انجام می دهیم.
تیمور منصوری افزود: هزینه در بخش فرهنگ نوعی سرمایه گذاری اجتماعی است.

**فعالیت 160 هنرمند در منوجان
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان گفت: 160 هنرمند عضو هفت انجمن فعال هنری شهرستان منوجان هستند.
اسحاقی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان منوجان افزود: انجمن شعر و داستان و مستندسازی از فعال ترین انجمن های این شهرستان است.
وی با بیان اینکه ٥٤ کانون فرهنگی و هنری در شهرستان منوجان وجود دارد گفت: این کانون ها ٢٩٥ عضو فعال دارند که در ٢ بخش مرکزی و آسمینون شهرستان فعالیت می کنند.
وی با اشاره به حمایت های دولت تدبیر و امید از موسسات قرآنی گفت: در این شهرستان سه موسسه قرآنی فعال است که ١٥٣ عضو فعال دارد و این ظرفیت خوبی برای ترویج مسایل قرانی می باشد.
وی اظهار کرد: ایجاد ظرفیت های سایر زیرساخت های فرهنگی و هنری در راستای شعار عدالت فرهنگی دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار دارد.

**سینما سیار در منوجان راه اندازی می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب استان کرمان از راه اندازی سینما سیار در شهرستان منوجان در آینده نزدیک خبر داد.
اسحاقی روز سه شنبه در بازدید از سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان به همراه نماینده معین اقتصاد مقاومتی منوجان گفت: با حمایت دولت تدبیر و امید سینما سیار این شهرستان به زودی راه اندازی می شود.
وی تصریح کرد: سالن آمفی تئاتر منوجان 320 نفر ظرفیت دارد که آماده برای راه اندازی سینما سیار است.
وی با اشاره به اینکه این سینما با همت شرکت سینمایی آرمین فیلم مجری طرح ملی سینما سلام در جنوب کرمان افتتاح می شود خاطرنشان کرد: راه اندازی این سینماهای سیار با حمایت دولت تدبیر و امید در راستای سیاست های فرهنگی دولت در زمینه ترویج فرهنگ سینماست.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: صنعت سینما تاثیر بسیار مهمی در زمینه فرهنگ سازی جامعه دارد و راه اندازی سینماهای سیار یکی از بهترین ظرفیت ها و زیرساخت های فرهنگی منطقه جنوب کرمان برای فرهنگ سازی است.
وی با بیان اینکه سینما برخلاف ظاهر آن فقط بعد تفریحی ندارد گفت: از این طریق می توان فرهنگ و نحوه زندگی را در مردم نهادینه کرد و کشوری که دنبال توسعه است باید در تمامی بخش ها بویژه بخش سینما توسعه پیدا کند لذا اگر سینما نباشد مردم از قطار توسعه عقب می مانند.
وی با بیان اینکه هفت سینمای سیار در جنوب استان کرمان راه اندازی می شود افزود: سینمای سیار شهرستان های عنبرآباد، رودبارجنوب، جیرفت و قلعه گنج تاکنون راه اندازی شده است.
شهرستان منوجان که در فاصله 430 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد از جنوب و غرب با شهرستان های رودان استان هرمزگان و از شمال و شرق با شهرستان کهنوج همسایه است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.