به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی جیرفت علی اکبر صالحی افزود: شرکت کنندگان در این جشنواره می توانند کتاب '10 قصه از امام رضا (ع)' ویژه گروه سنی (5 تا 10 سال)، کتاب 'ماه غریب من' ویژه گروه سنی نوجوانان (11 تا 17) و چهار کتاب دیگر ویژه گروه سنی جوان و بزرگسال (17 سال به بالا) را انتخاب کنند و به سئوالات آن پاسخ دهند.
وی اظهار کرد: افراد باید پاسخنامه خود را تا اول تیر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و پس از آن داوری آثار در روز برگزاری جشنواره 20 تیر سال جاری انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه همه افراد در سنین مختلف می توانند در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند گفت: افراد می توانند با مراجعه به کتابخانه عمومی شهرستان جیرفت به صورت رایگان کتاب های مربوط را تهیه کنند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی جیرفت افزود: انسان هنگامی که خود را به سلاح بصیرت و آگاهی مجهز کند، بسیاری از مسائل و مشکلات وی در جامعه مرتفع می شود.
وی گفت: قطع یقین آنچه موجب بصیرت افزایی به معنای واقعی در فرد می شود، در فضای مجازی حاصل نمی شود بلکه با مطالعه در کتاب های مختلف می توان به رشد فکری و علمی دست پیدا کرد لذا ضرورت دارد تلاش کنیم میزان سرانه مطالعه کتاب در جامعه افزایش پیدا کند.
6 باب کتابخانه با 62 هزار جلد کتاب در مرکز شهر جیرفت، جبالبارز، ساردوئیه، علی آباد، بلوک و دلفارد فعال است و در مجموع بیش از 8 هزار عضو دارند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.