به گزارش ایرنا محمدرضا فتوت عصر یکشنبه در جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک در کرمان افزود: ابتدای دولت یازدهم با شرایط بد اقتصادی و تحریم ها روبرو بودیم اما امروز شاهد آرامش نسبی در اقتصاد و مسائل اقتصادی هستیم.
وی گفت: بعد از برجام و آرامش حاصل شده در کشور، حضور کارآفرینان بیشتر و موثرتر خواهد بود.
وی بیان کرد: توسعه صادرات غیر نفتی یکی از برنامه های اقتصادی دولت در استان کرمان بوده که میزان صادرات استان از یک میلیارد دلار در سال 92 به 2.2 میلیارد دلار در سال گذشته رسید و برای اولین بار تراز صادرات استان کرمان مثبت شده است که به معنای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
معاون استاندار کرمان با بیان اینکه فرهنگ اقتصادی در کشور به مرور در حال تغییر بود گفت: امروز شاهدیم با سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی و برنامه های اقتصاد مقاومتی به سمتی می رویم که فرهنگ اقتصادی کشور ارتقا یافته است.
وی اظهار کرد: کارآفرینان همیشه نور چشم و برتر بوده اند و خوشبختانه در استان کرمان کارآفرینان بسیار زیادی داریم.
فتوت کارآفرینی را موضوعی سخت، پیچیده و مهم در اقتصاد کشور دانست و افزود: اگر رهبر معظم انقلاب اسلامی سال 96 را به عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند، کارآفرینی از جایگاه مهم و والایی برخوردار است.
وی با بیان اینکه کارآفرینان افرادی خستگی ناپذیر، قاطع، فداکار، زحمتکش و خلاق اندیشه های نو هستند تاکید کرد: امروز کشور، استان و اقتصاد کشور نیاز به کارآفرینان از خود گذشته دارد که با حضور خود در صحنه های اقتصادی کمک کنند که پیچیدگی های اقتصادی برطرف شود.
معاون امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به اجرای ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج گفت: مردمی که روزی از ما کمک مالی می خواستند امروز توانمند شده اند و در مراجعه به مسئولان به دنبال توسعه فعالیت های خود و توسعه اقتصادی منطقه خود هستند.
وی یادآور شد: در قلعه گنج کارخانجات متعدد راه اندازی شده و شهرک صنعتی این شهرستان که در حال خاک خوردن بود امروز شاهد حضور چهار واحد تولیدی است.
فتوت افزود: با اجرای موفق ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی، معین های اقتصادی مناطق اقتصادی استان تعیین شده و کار توسعه را بر عهده گرفته اند.
وی به اجرای ایده مثلث توسعه اقتصادی در استان اشاره و بیان کرد: گام دوم این مثلث با حضور معین های اقتصادی اجرایی شده است و روند اجرای این برنامه ها به صورت مستمر دنبال می شود.
وی تاکید کرد: مردم پایه اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی هستند و معتقدیم اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.