به گزارش ایرنا احمد حمزه روز یکشنبه در هفتادمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه یکم ویژه شهرستان منوجان افزود: صندوق های خرد روستایی در 16 روستای شهرستان منوجان فعال شده که کار بسیار خوبی است.
وی گفت: برای شناسایی منابع آبی ژرف یک سیستم جدید وارد ایران شده است که از این ظرفیت در جنوب استان کرمان نیز می توان استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه 75 درصد کرومیت کشور در جنوب استان کرمان است و به صورت خام جابجا می شود افزود: تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت معدنی، آنگونه که شایسته است، استفاده کنیم که این روال باید تغییر کند.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، قلعه گنج، رودبارجنوب و فاریاب در مجلس شورای اسلامی، ایجاد کارخانه فرآوری کروم در جنوب استان را ضروری دانست و تاکید کرد: معادن موجود در منطقه باید در حوزه های مختلف از جمله در حوزه ورزشی مورد استفاده قرار گیرد.
'کرمان در سفر اردیبهشت سال گذشته رئیس جمهوری به این استان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.'
'تاکنون 21 شرکت و موسسه توانمند اقتصادی مدیریت توسعه را در این مناطق هشتگانه که هر کدام تعدادی از شهرستان های استان را شامل می شود، برعهده گرفته اند.'
کرمان 23 شهرستان دارد و شصت و نهمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان نیز صبح امروز (یکشنبه) به ریاست علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان ویژه شهرستان کوهبنان برگزار شد.
مرکز شهرستان منوجان در 420 کیلومتری جنوب کرمان است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.