به گزارش ایرنا علی بیگ زاده روز چهارشنبه در نشست شورای استانداردسازی در فرمانداری رفسنجان افزود: 33 جایگاه سی ان جی در استان کرمان در حال استانداردسازی است.
وی با اشاره به وجود 500 واحد تولیدی در استان کرمان تصریح کرد: باید برای تولیدات این واحدها استانداردهایی از جمله ورودی، خروجی، آزمایشگاه، وضعیت نیروی انسانی و فیزیکی و غیره تعریف شود تا خروجی کالای تولید شده زندگی و سلامت مردم را به خطر نیندازد.
وی با بیان اینکه کشاورزان پس از باسکول کردن محصولات کشاورزی قبض دریافت می کنند بیان کرد: 600 باسکول در استان کرمان وجود دارد که باید سالی یک مرتبه کالیبره شود و استاندارد آنها مورد سنجش قرار گیرد.
بیگ زاده با اشاره به اینکه اتفاقات خوبی در سطح بین المللی افتاده است گفت: قبل از دولت تدبیر و امید جایگاه و رتبه استاندارد ایران 32 بوده که با صعود پنج رتبه به 27 رسیده است.
وی ادامه داد: قبل از اجرایی شدن برجام 32 کشور دنیا استاندارد ایران را قبول داشتند که با تعاملات در سطح بین المللی امروز 72 کشور دنیا استاندارد ایران را پذیرفته اند.
وی اظهار کرد: پذیرفتن و تأیید استاندارد ایران در 72 کشور دنیا به این معنی است که کالای صادراتی ایران با کیفیت است و اصالت دارد و این کشورها برای این کیفیت و اصالت ارزش قائل هستند.
بیگ زاده عنوان کرد: حد مجاز آلاینده ها را بر روی پنج محصول کشاورزی بررسی کردیم و خوشبختانه در چهار محصول جواب گرفتیم.
وی ادامه داد: در استاندارد باید تأثیرات 46 نمونه سم بر محصولات کشاورزی مورد سنجش قرار گیرد که بیش از 70 نوع سم را مورد سنجش قرار دادیم و در رفسنجان چهار نوع سم جواب داده و امروز گواهی استاندارد این نمونه ها اعطا می شود تا به تولید انبوه برسد.
مدیرکل اداره استاندار استان کرمان خاطرنشان کرد: 25 درصد باغات کشور در این استان زیر کشت محصولاتی همچون گردو، پسته، بادام، مرکبات، خرما و غیره قرار دارد.
وی ادامه داد: محصولات کشاورزی تابع استاندارد اجباری نیستند اما این کار انجام می شود تا با اطمینان خاطر محصول ارگانیک را صادر و به رونق کشور کمک شود.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.