به گزارش ایرنا حمید ملانوری شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی پیرامون تبلیغات انتخابات در محل فرمانداری اظهار کرد: از این تعداد 152 شعبه در شهر رفسنجان و بخش مرکزی این شهر مستقر خواهند شد.
وی بیان کرد: از 152 شعبه اخذ رأی، توسط 87 شعبه به صورت تمام مکانیزه در شهر رفسنجان رأی گیری انجام خواهد شد.
وی تصریح کرد: بر اساس آخرین اعلام نظر مسئولان هیات نظارت استان کرمان 171 کاندیدای شهری در 5 شهر رفسنجان، سرچشمه، کشکوئیه، بهرمان و صفائیه احراز صلاحیت شده اند.
وی بیان کرد: اسامی نامزدهای انتخاباتی در رفسنجان 18 اردیبهشت ماه منتشر و در روزهای 21 تا 27 اردیبهشت این نامزدها می توانند به تبلیغات بپردازند.
ملانوری ادامه اد: به علاوه کاندیداها و هوادارانشان،در رسانه ها از جمله فضاهای مجازی، هفته نامه ها، روزنامه ها، سایت های خبری می توانند به تبلیغ بپردازند که امیدواریم با رعایت قانون اخلاق مداری و پرهیز از هرگونه توهین و افترا و ... فضایی سالم برای انتخابات ایجاد و با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی حماسه ای سیاسی خلق شود.
در ادامه رئیس پیشگیری از بروز تخلفات و جرایم انتخاباتی در رفسنجان هم اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی فرموده اند که آنچه برای اداره و حفظ منافع ملی فوری و ضروری است حضور حداکثری مردم در همه صحنه ها به ویژه انتخابات است تا دشمنان را از این هیبت جمهوری اسلامی بترساند این هیبت ناشی از عواطف و احساسات و حضور مردم است.
حجت الاسلام مهدی پور محمدی افزود: برای دشمن فرقی نمی کند که چه دولتی بر ایران حاکم باشد دشمن هدفش نابودی ایران اسلامی است و با هر ترفندی و توطئه ای سعی بر براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارد.
وی با اشاره به اینکه نقش رسانه ها در حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی می تواند مهم و اساسی باشد تصریح کرد: شرکت و حضور در انتخابات حق و تکلیف است لذا از طیق رسانه ها باید برنامه های کاندیداها به مردم معرفی شود تا مردم از روی آگاهی کامل به انتخاب اصلح بپردازند.
پورمحمدی بیان کرد: با رعایت اخلاق و ادب و تحمل شنیدن صداهای مختلف تنور انتخابات را بای حضور حداکثری مردم گرم کنیم و ضمن تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم، به اشخاص توهین نشود و تخریبی صورت نگیرد.

*** تبلیغات زود هنگام جرم محسوب می شود
دادستان انقلاب عمومی شهرستان رفسنجان هم در این جلسه گفت: در خصوص انتخابات، تبلیغات زودهنگام عملی مجرمانه است و مجازاتی از جمله حبس، جزای نقدی و مجازات دیگر برای آن مشخص و از طرف قانونگذار این امر برای کل دادگستری های کشور ابلاغ شده است.
حسین رئیسی ادامه داد: در این زمینه نیروهایی نیز جهت رصد کردن فضاهای مجازی و رسانه ها به کار گرفته شده اند و با بروز تخلفات و در صورت وارد شدن خدشه ای به مسایل انتخاباتی، پرونده تشکیل و متهمان به سزای اعمالشان می رسند.
وی اظهار کرد: رعایت قانون اخلاق رسانه ای و اخلاق انتخاباتی بهترین ابزار است تا به مردم خدمات رسانی رسانه ای انجام گیرد لذا رسانه ها برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم با رعایت این دو اصل می توانند نقشی مهم ایفا کنند.
رئیسی بیان کرد: با بروز تخلفات انتخاباتی در سال 88 بر اساس بند ب اصل 156 قانون اساسی، ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با تصویب مجلس شورای اسلامی فعال شد.
در ادامه رئیس هیات نظارت بر انتخابات شهرستان رفسنجان هم بر ایجاد فضای امن و سالم در روز انتخابات تأکید کرد و گفت: این فضای امن و سالم موجب افزایش مشارکت مردم در پای صندوق های رأی خواهد شد.
مجید فصیحی هرندی عنوان کرد: باید قدرت پشتیبانی مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته باشیم تا دشمن نتواند بر کشورمان نفوذ و خللی ایجاد کند.
وی بیان کرد: رسانه ها با شفاف سازی و بیان ویژگیها، وظایف و برنامه های کاندیداهای شوراها و ریاست جمهوری می توانند آگاهی مردم را برای انتخابی اصلح افزایش دهند و باید به نقطه ای برسیم که منافع ملی را بر منافع شخصی یا گروهی ترجیح دهیم.
7433
خبرنگار:مریم رضایی**
****
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: 7 انجمن علمی دانشجویی با 279 عضور در این دانشگاه فعال می باشند.
نعمت الله شفیعی شامگاه یکشنبه در حاشیه همایش فصل نو، فصل نشاط علمی و پویایی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: انجمن علمی پژوهشی، پرستاری، مامایی، اتاق عمل، هوشبری، بهداشت محیط و بهداشت عمومی انجمن های فعال علمی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت می باشند.
وی با بیان اینکه معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی 783 دانشجو دارد، بیان کرد: 38 درصد این دانشجویان عضو فعال انجمن علمی دانشجویی این دانشگاه هستند که ظرفیت خوبی برای این دانشگاه محسوب می شود.
وی به برگزاری همایش فصل نو، فصل نشاط علمی و پویایی اشاره کرد وگفت: این همایش با هدف تقویت روحیه و بنیه علمی دانشجویان، تسهیل زمینه فعالیت های علمی و جمعی دانشجویان مستعد، حمایت و تقویت و ترویج فرهنگ و اخلاق علمی در دانشگاه وافزایش مهارت های علمی برگزار شد.
معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی افزود: فضا و امکانات دانشگاه ها را باید برای انجام فعالیت های پژوهشی تقویت کرد تا شاهد خلق آثاری نو از دانشجویان باشیم.
وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند انتظار من از شما جوانان و اساتید این است که تولید علم کنید و به سراغ مرزهای دانش بروید، فکر کنید با کار و تلاش می شود از مرزهایی که امروز دانش دارد عبور کنید لذا این سخن معظم له نشان از اهمیت پیشرفت علمی کشور می باشد که باید در این مسیر با تلاش جهادی عمل کرد.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: بهنام احمدی
/6003/3029 / 5054
ادامه دارد ...
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.