به گزارش روز یکشنبه ایرنا وحید شاهرخی در بازدید فرماندار جیرفت از این مجموعه به مناسبت هفته هلال احمر افزود: طرح ملی خادم با شعار هر خانواده یک آموزش دیده از بهمن سال گذشته تاکنون در این شهرستان اجرا شده است.
وی عنوان کرد: در اجرای طرح ملی خادم، افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به در منازل مراجعه کرده و مباحث امدادی و مدیریت بحران در خانواده به صورت چهره به چهره با محوریت ارتقای شاخص آمادگی در خطرات برای خانواده ها ارائه می شود.
وی گفت: 50 نفر از کارشناسان این جمعیت بعد از گذراندن دوره آموزشی و کسب مهارت های لازم آماده شرکت در اجرای طرح خانه به خانه هلال احمر شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر جیرفت، هدف از اجرای این طرح را ارتقای آمادگی جامعه در برابر مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در حوادث اعلام کرد و افزود: براساس طرح ملی خادم در پنج سال آینده تمامی خانواده های شهرستان زیر پوشش این طرح قرار می گیرند.
فرماندار جیرفت هم در این بازدید با تاکید بر برگزاری مانورهای امداد و نجات در این شهرستان گفت: بایستی مردم از آمادگی کامل برای مقابله با خطرات و بحران های محیطی برخوردار باشند.
احمد امینی روش تصریح کرد: شهرستان های جنوب استان از بعد مسافت طولانی برخوردار هستند، بر این اساس جمعیت هلال احمر جیرفت می تواند به عنوان معین سایر شهرهای جنوبی دارای اهمیت باشد.
وی به اهمیت آموزش در این جمعیت تاکید کرد و افزود: این جمعیت بایستی برگزاری کلاس های آموزشی و جهادی را در دستور کار قرار دهد و در این زمینه می تواند از ظرفیت آموزش و پرورش هم استفاده کند.
وی گفت: تجهیز هلال احمر این شهرستان از اولویت های بودجه سال جاری است و در این زمینه سعی داریم کمبودهای جمعیت هلال احمر را جبران کنیم.
برنامه های هفته هلال احمر از 13 اردیبهشت شروع شد و تا 19 اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.