به گزارش ایرنا احمد امینی روش روز پنجشنبه در آیین افتتاح 2 طرح ورزشی در دانشگاه جیرفت افزود: افرادی فرق بین تورم 48 تا 6 درصدی را نمی دانند یا اگر می دانند کتمان می کنند و لازم است در برخورد با دستاوردهای دولت اصل انصاف را رعایت کنیم.
وی بیان کرد: ابتدای پیروزی انقلاب حتی یک دانشگاه هم در جیرفت وجود نداشت اما هم اکنون هشت دانشگاه با 20 هزار دانشجو در این شهرستان فعال هستند که نشان از همت مردم این منطقه در توسعه دارد.
وی با بیان اینکه دانشگاه مهمترین نقش را در توسعه می تواند ایفا کند گفت: در این زمینه باید بستر همدلی فراهم شود.
فرماندار جیرفت عنوان کرد: زنجیره خدمات از پایتخت تا شهرستان تکمیل شده و تمامی این برنامه ها برای رونق توسعه توسط مسئولان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی رصد می شود.
وی از احداث 30 فضای آموزشی در شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است و شاهد پیشرفت فضای آموزشی در این شهرستان می باشیم.
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی هم گفت: برای استفاده بهینه از ظرفیت های جنوب استان لازم است ارتباط بین دانشگاه جیرفت با دیگر دانشگاه های خارج از کشور تقویت شود.
یحیی کمالی پور افزود: جنوب استان سرشار از پتانسیل های معدنی، کشاورزی و گردشگری می باشد و دانشگاه جیرفت می تواند در شناسایی این ظرفیت ها نقشی اساسی را ایفا کند.
وی تصریح کرد: یکی از راهکارهایی که می تواند در تبادل بین فرهنگ، گردشگر و تکنولوژی مثمر ثمر باشد ارتباط بین دانشگاه هاست و دانشگاه جیرفت به عنوان قظب علمی جنوب استان توانسته است این مهم را به خوبی عملیاتی نماید.
وی گفت: تمامی دستگاه ها و نهادها هم باید سعی کنند دانشگاه را در رسییدن به اهداف عالیه حمایت کنند.
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: همین که جامعه علمی ما بداند می تواند در تمامی حوزه ها تاثیرگذار باشد و در حقیقت توانسته ایم قدم بزرگی را برداریم و به توفیق زیادی رسیده ایم.
وی خاطرنشان کرد: باید با کارگروه های علمی که در این دانشگاه ایجاد شده است تعامل بیشتری برقرار کنیم تا بتوانیم دانشگاه را در تمامی مسائل شهر دخالت دهیم.
وی ادامه داد: همانطور که در حوزه مدرسه سازی در این شهرستان انقلابی ایجاد شده است امیدواریم در زمینه تولیدات دانشگاهی انقلابی دیگر را خلق کنیم.
دانشگاه جیرفت با زیربنای حدود 200 هزار متر مربع در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در 34 رشته و گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.
این دانشگاه جیرفت دارای 75 عضو هیئت علمی دارد.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.