به گزارش ایرنا، سرهنگ محمدمهدی ابوالحسنی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 'جاده های ناهموار امامزاده' و 'تا مرز کوشک' به عنوان 2 کتاب از مجموعه کتاب های تاریخنامه دفاع مقدس کرمان توسط نشر 'یا زهرا' با استفاده از تصویر سردار سلیمانی با عناوین 'هجوم به تهاجم' و 'نبرد سید جابر' مورد سرقت ادبی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه طرح بزرگی در کرمان در دست اقدام است و در قالب این طرح نقش این استان در دفاع مقدس تدوین می شود اظهار کرد: بیش از 127 عنوان کتاب در این طرح پیش بینی شده که با عنوان تاریخنامه دفاع مقدس استان کرمان در آینده منتشر خواهد شد و تاکنون چهار عنوان از این مجموعه انتشار یافته است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان اظهار کرد: کتاب 'نبرد کرخ کور' که به نقش رزمندگان استان کرمان در عملیات کرخ کور در تیرماه 1360 می پردازد و کتاب 'نبردهای پیروز' که به نقش نیروهای استان کرمان در عملیات های طریق القدس و ثامن الائمه می پردازد از جمله چهار کتاب منتشر شده از تاریخ دفاع مقدس استان کرمان است.
ابوالحسنی ادامه داد: کتاب 'جاده های ناهموار امامزاده' که نهمین کتاب از تاریخ نامه دفاع مقدس استان کرمان است نیز به نقش رزمندگان تیپ ثارالله در عملیات فتح المبین می پردازد.
وی گفت: کتاب 'تا مرز کوشک' به نقش تیپ ثارالله در عملیات بیت المقدس می پردازد و در قالب این طرح نقش لشکر 41 ثارالله در همه عملیات ها عنوان خواهد شد و با توجه به اینکه سردار سلیمانی محور لشکر 41 ثارالله است مطمئنا این آثار مورد توجه عموم مردم قرار خواهد گرفت.
سرهنگ ابوالحسنی تصریح کرد: اخیرا انتشارات 'یا زهرا' در یک حرکت غیراخلاقی و با رویکرد منفعت طلبی از شخصیت سردار سلیمانی، 2 کتاب تا مرز کوشک و جاده های ناهموار امامزاده را به ترتیب با عناوین هجوم به تهاجم و نبرد سید جابر منتشر کرده است.
وی گفت: با توجه به اینکه تمام حقوق چاپ و انتشار کتاب های تاریخنامه دفاع مقدس استان کرمان محفوظ است لذا این اقدام انتشاراتی یا زهرا سرقت ادبی محسوب می شود.
وی با بیان اینکه اسوه ها و بزرگان جوامع باید پیوسته به عنوان الگو به جامعه معرفی شوند افزود: سردار سلیمانی یکی از الگوهای امروز جامعه اسلامی است.
سرهنگ ابوالحسنی شرط معرفی الگوهای جوامع اسلامی را صداقت و امانتداری عنوان کرد و گفت: نمی توان با انجام کار غیراخلاقی ترویج ارزش ها را انجام داد.
وی بیان کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از نظر قانونی طی مکاتبه ای با وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست لغو مجوز انتشار کتاب های هجوم به تهاجم و نبرد سید جابر را اعلام کرده است.
ابوالحسنی افزود: با توجه به تاکید سردار سلیمانی مبنی بر جمع آوری کتاب های هجوم به تهاجم و نبرد سید جابر، علیرغم تلاش یک ماه گذشته و با تماس با ناشر این کتاب ها برای جلوگیری از انتشار این کتاب ها به عنوان کاری غیراخلاقی وی مصر به توزیع به کتاب ها است.
وی گفت: قسمتی از محتوای 2 کتاب بدون تغییر و کاملا کپی شده منتشر گردیده و برخی از قسمت ها نیز در کتاب های اصلی وجود دارد.
وی افزود: اصل این 2 کتاب بزودی به صورت کامل و با مقدمه ای از سردار سلیمانی منتشر خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: خرید کتاب های 'هجوم به تهاجم' و 'نبرد سید جابر' انتشارات یا زهرا به نوعی کمک به افرادی است که در این پروسه ضد اخلاقی اقدام کرده اند.
وی گفت: اطلاعات کامل مربوط به 2 کتاب 'هجوم به تهاجم' و 'نبرد سید جابر' در کتاب های تا مرز کوشک و جاده های ناهموار امامزاده از انتشارات گرا وجود دارد که بزودی در سطح وسیعی توزیع خواهد شد.
وی با بیان اینکه بنای ما بر این نیست که از سردار سلیمانی برای فروش کتاب هایمان استفاده کنیم گفت: نباید از چنین شخصیتی به عنوان ابزار فروش کتاب ها استفاده کرد.
وی بیان کرد: ما در جلد کتاب ها از تصویر سردار استفاده می نمی کنیم زیرا نمی خواهیم شخصیت بزرگی همانند سردار سلیمانی ابزار فروش کتاب باشد.
سرهنگ ابوالحسنی گفت: چرا باید شخصیت های بزرگ را در جامعه ارزشی ابزار سودجویی خودمان کنیم؟
وی تصریح کرد: کتاب های تاریخ جنگ استان کرمان توسط اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و موسسه حماسه ثارالله تدوین و به چاپ می رسد.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: بهنام احمدی *
3029/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.