به گزارش ایرنا هادی شهسوار پور روز چهارشنبه در همایش دهیاران شهرستان رفسنجان با اشاره به اینکه خاستگاه اقتصاد مقاومتی در روستاها مشخص شده است افزود: برای برچیده شدن بیکاری، ایجاد اشتغال های پایدار و نیز جلوگیری از مهاجرت روستاییان بهتر است کار را از روستاها آغاز کنیم.
وی تصریح کرد: سند توسعه برای روستاها تهیه می شود لذا برای برنامه ریزی صحیح در روستاها باید اطلاعات دقیق شامل جمعیت روستایی، ظرفیت تولید در زمینه های مختلف کشاورزی و صنعت و غیره، اقلیم خاک، بافت خاک و غیره جمع آوری و به دهیاران، بخشداران، فرمانداران و استانداری تحویل داده شود.
شهسوارپور با اشاره به اینکه اگر در روستاها اشتغال وجود نداشته نباشد، عمران و اقدامات زیربنایی و زیرساختی در روستاها فایده ای ندارد بیان کرد: میانگین جمعیت روستایی در سال 90 در کشور 29 درصد بوده این در حالی است که این میانگین در سال گذشته به 26 درصد کاهش یافته و این یعنی اینکه سه درصد روستاییان از محل زندگی خود به شهرها مهاجرت کرده اند.
وی ادامه داد: با تغییر نگرش و ایجاد اشتغالزایی در روستاها اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا می کند و مردم نیز در روستاها ماندگار می شوند.
وی تأکید کرد: اگر سند توسعه تدوین و ظرفیت ها در روستاها شناسایی شود اشتغال پایدار ایجاد و معیشت مردم تأمین می شود.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.