به گزارش ایرنا هادی شهسوارپور روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در رفسنجان افزود: تسهیلات اشتغالزایی روستایی به دهیارانی که طرح های اشتغالزایی پایدار معرفی کنند پرداخت خواهد شد.
وی اظهار کرد: مجوز اعطای تسهیلات از اواخر سال گذشته تاکنون برای 10 طرح اشتغالزایی در روستاهای استان کرمان صادر شده و هشت متقاضی تاکنون این تسهیلات را دریافت کرده اند.
وی ادامه داد: طرح ایجاد گلخانه در بخش کشکوئیه رفسنجان با اشتغالزایی 120 نفر نمونه ای از این طرح ها است.
شهسوارپور خاطرنشان کرد: دهیارران با معرفی طرح های اشتغالزایی در روستاها می توانند تسهیلات با بهره هشت درصد و بازپرداخت هشت ساله دریافت کنند.
وی گفت: دهیاران نیز می توانند بدون ضامن و با ارائه سفته و چک دهیاری تا سقف 500 میلیون تومان تسهیلات دریافت و طرح را اجرا کنند.
شهسوارپور ادامه داد: بیش از 190 روستا در استان کرمان سهمیه جذب اعتبارات و تسهیلات اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی را دارد که تاکنون بیش از 600 دهیار طرح هایی را معرفی کرده اند.
وی بیان کرد: ساکنان روستاها که متقاضی ایجاد شغل در روستا هستند بعد از ارائه طرح هایی در قالب گردشگری، بوم گردی، گلخانه، فعالیت های صنعتی و غیره تا سقف یک میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق کارآفرینی امید، بانک سینا، پست بانک و بانک کشاورزی تسهیلات دریافت خواهند کرد.
وی ادامه داد: این افراد باید طرح های خود را به دهیاران و بخشداران معرفی کنند و پس از بررسی این طرح ها در روستاها به بانک های عامل معرفی شوند تا تسهیلاتی با سود چهار درصد و بازپرداخت پنج ساله دریافت کنند.
شهسوارپور خاطرنشان کرد: طی سه سال اخیر و در دولت تدبیر و امید 880 میلیارد ریال اعتبار به دهیاری های شهرستان رفسنجان واگذار شده که این رقم در مدت مشابه دولت قبل 530 میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: امسال 30 درصد از اعتبارات استانی در اختیار دهیاری ها قرار می گیرد تا تحول جدی در حوزه عمران و آبادانی این روستاها ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه 234 روستا در کشور به اینترنت پر سرعت مجهز شده اند اظهار کرد: قرار است در کشور 25 هزار روستا به این اینترنت پر سرعت تجهیز شوند و در استان کرمان نیز حداقل هزار روستا به اینترنت پرسرعت مجهز خواهد شد.
وی ادامه داد: 234 روستای استان کرمان در دولت تدبیر و امید آبرسانی شده که این آمار در دولت قبل 140 روستا آبرسانی شده است.
وی با بیان اینکه در دولت یازدهم 418 روستا گازرسانی شده است بیان کرد: 336 خانه بهداشت در روستاهای استان کرمان احداث شد در حالی که در دولت قبل 150 روستا دارای خانه بهداشت بودند.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.