به گزارش ایرنا مجتبی خالصی روز چهارشنبه در نشست روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان های کشور که با حضور استاندار کرمان در محل هتل پارس کرمان برگزار شد افزود: شاهد بودیم استاندار کرمان تحرک جدی در توسعه این استان داشتند و این پیگیری در تمامی جلسات ایشان در تهران ملموس بود.
وی بیان کرد: امروز مدیریت ارشد استان کرمان الگویی را دنبال می کند که بتواند توسعه این استان را بدون وابستگی به منابع مرکز رقم بزند و الحق و الانصاف این الگو به خوبی پیگیری شده است.
وی گفت: مهمترین نقدی که به این الگو وارد بود این که آیا این وضعیت از پایداری مطلوب برخوردار است یا نه، چرا که در همه استان ها با محدودیت بودجه مواجه هستیم.
رئیس امور اقتصاد مقاومتی و شورای اقتصاد سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: نقد به اصل کار بود نه اینکه چون در استان کرمان اجرا شده، استان های دیگر به آن نقد وارد کرده باشند.
وی گفت: اینکه این الگو در استان کرمان چگونه و با چه ساز و کاری پیش رفته است هم می تواند برای سایر استان های کشور درس آموز باشد.
خالصی ادامه داد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گزارش های تمامی استان ها را مطالعه کردیم و بعد از سه مرتبه مطالعه دقیق، آنها را خلاصه سازی کردیم که در نهایت دیدیم گزارش های استان کرمان برجسته است.
وی تصریح کرد: البته استان های دیگر در سایر زمینه ها برجستگی هایی داشته اند اما ابتکار استان کرمان در این بین برجسته بوده است.
وی گفت: امروز تجربه استان کرمان را پیش رو داریم و استان های دیگر کشور می توانند آن را پیگیری کنند.
استان کرمان اردیبهشت سال گذشته در سفر استانی رئیس جمهوری به عنوان استان پایلوت اقتصاد معرفی و پس از آن با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 موسسه و شرکت توانمند اقتصادی و توسعه ای مسئولیت توسعه و آبادانی را در مناطق هشتگانه استان شامل شهرستان ها و بخش های مختلف بر عهده گرفته اند.
این در حالی است که ایده شهر نمونه اقتصاد مقاومتی از سال 1393 با مشارکت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در شهرستان محروم قلعه گنج واقع در جنوب کرمان اجرا شد.
خبرنگار: کمیل بهشتیان ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7429/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.