به گزارش ایرنا یحیی کمالی پور شامگاه سه شنبه در نشست جمع بندی بازدید مسئولان شرکت مدیریت منابع آب ایران از مناطق خسارت دیده سیل بند رودخانه هلیل رود جیرفت افزود: حفر این چاه ها به دلیل بی تدبیری مسئولان وقت، رعایت نشدن حق آبه هلیل رود و احداث سد بر سرشاخه های هلیل رود صورت گرفته است.
وی گفت: پر کردن چاه هنرمندی نیست بلکه تدبیر منابع آبی هنرمندی است تا دیگر شاهد این مشکلات نباشیم.
وی ادامه داد: با فعالیت های کارشناسی شده در زمینه تجمیع چاه ها، مجوز دار کردن و برقی کردن چاه ها مسائل آب مردم این منطقه را باید مدیریت کرد زیرا مردم برای تامین آب مورد نیاز خود مجبور به حفر چاه شده اند و امروز باید این مساله را با تدبیر حل کرد.
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: سیلاب اخیر خسارت های زیادی به منطقه حاشیه رودخانه هلیل رود وارد کرد و در این سیلاب بخش هایی از دیواره حاشیه هلیل رود تخریب و سبب خسارت به خانه های مردم شد.
وی اظهار کرد: بعد از این حادثه نشستی با مسئولان شرکت مدیریت منابع آب کشور برگزار شد و نتیجه آن مذاکرات، بازدید امروز تیم مدیریت منابع آب از مناطق حادثه دیده است.
کمالی پور افزود: شهرستان جیرفت را سه رودخانه فصلی تهدید می کند لذا در زمینه ساماندهی این رودخانه ها باید فعالیت های کارشناسی انجام شود.
وی به تاریخ کهن منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: در گذشته هم با توجه به شرایط منطقه، اسیر سیلاب و نابودی شد لذا امروز دیگر نباید شاهد تکرار تاریخ باشیم.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی دقیق و کارشناسی در زمینه ترمیم دیواره بستر رودخانه هلیل رود باید انجام شود تا با کوچکترین سیلاب دچار مشکل نشویم.
مدیرکل دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیر امور مجلس در شرکت مدیریت منابع آب ایران، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون فنی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمان، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان جیرفت از هلیل رود، رودخانه شور، پل دوم هلیل رود و مزرعه شلمچه عنبرآباد بازدید کردند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
این شهرستان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.