به گزارش ایرنا رضا اسماعیلی روز سه شنبه در آیین افتتاح خط روکش ملامینه آلبا شرکت نئوپان در رفسنجان اظهار کرد: در هر شهرستانی تعاونی عمران با کف سرمایه سه میلیارد ریال تشکیل می شود و باید حداقل سه درصد از جمعیت عضو این تعاونی شوند.
وی تصریح کرد: انتظار می‌رود در رفسنجان که مهد تعاونی ‌های خوب کشور است، تعاونی عمران شهرستان با جدیت بیشتر تشکیل شود و مجموعه تعاونی مجتمع صنعتی رفسنجان موجب افتخار استان و کشور است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان خاطرنشان کرد: برنامه سند اشتغال پنج ساله استان در دست تهیه است تا ظرفیت هر منطقه از لحاظ تعداد نیرویی که در سال وارد بازار کار می ‌شود بررسی و برای آن برنامه ‌ریزی شود و تا پایان خرداد امسال این سند اشتغال بیرون می‌آید.
وی بیان کرد: اگر مسئولان، تعاونی‌ها را حمایت کنند می ‌توانند کارهای بزرگی با سرمایه ‌های خرد و کلان انجام دهند و اقتصاد مقاومتی تحقق یابد.
نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه برای ایجاد هر شغل برای یک نفر در مراکز صنعت و فولاد به 15 میلیارد ریال سرمایه نیاز است گفت: با راه اندازی مجموعه پتروشیمی در مرز شهرستان های رفسنجان و کرمان زمینه به کارگیری تعداد زیادی از افراد بیکار فراهم خواهد شد.
احمد انارکی محمدی ادامه داد: در بحث راه اندازی کارخانه آلومینیوم هنزا نیز کارهای اداری آن طی سالهای گذشته انجام شده و نزدیک به سه هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه انتخابات امری مهم است گفت: شوراها حلقه واسط بین مردم و دولت هستند و سعی کنیم افرادی را برای شوراهای اسلامی شهر و روستاها انتخاب کنیم که متدین، انقلابی، سالم و متعهد باشند.
وی بیان کرد: در جلسات اعضای شوراها بسیاری از مصوبات در حوزه مسایل اجتماعی، اقتصادی، رفاهی، آموزشی، بهداشتی و ... طبق قانون تصویب می شود که بهتر است مردم در انتخاب با دقت و بصیرت بهترین و اصلح ترین را برگزینند.
فرماندار رفسنجان هم گفت: در سال‌های پس از انقلاب شاهد اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه ‌گذاری‌های اقتصادی و توانمندی مردم بوده‌ایم.
حمید ملانوری تصریح کرد: در این شهرستان به واسطه موقعیت گردشگری اتفاقات خوبی افتاده و در بخش معادن و صنایع ظرفیت‌های بالایی وجود دارد که باید به آن بپردازیم و ورود مردم رفسنجان در حوزه‌های مختلف حاکی از همت و اراده آنها برای رونق تولید، ایجاد ثروت و سرمایه در منطقه و ایجاد اشتغال است.
وی ادامه داد: طرح خط روکش ملامینه آلبا شرکت نئوپان در مجتمع صنعتی رفسنجان اجرا شد و برای این طرح 40 میلیارد ر یال سرمایه گذاری شده است.
ملانوری بیان کرد: با اجرای این طرح برای 25 نفر به طور مستقیم و برای 300 نفر به طور غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.