حمدالله راوند عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین دوره مسابقات شهر ریاضی با همکاری انجمن معلمان ریاضی شهرستان جیرفت، بنیانگذار مسابقه شهر ریاضی در کشور و دانشگاه جیرفت با حضور 400 دانش آموز از مقاطع مختلف و بیش از 100 دانشجو برگزار و در کنار این مسابقه کارگاه آموزشی نیز برای معلمان ریاضی شهرستان برگزار شد.
وی تصریح کرد: به منظور ایجاد انگیزه و علاقه به ریاضیات و شناسایی و هدایت استعدادهای برتر مسابقه شهر ریاضی این مسابقات طراحی و اجرا شد.
وی گفت: یکی از مهمترین اهداف این مسابقات آشنایی دانش آموزان با پیشرفته ترین شیوه های آموزشی ریاضی است که توسط دکتر میرزا وزیری استاد تمام ریاضی از دانشگاه فردوسی مشهد تدریس شد.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه جیرفت با بیان اینکه در سال های اخیر گرایش دانش آموزان به رشته ریاضی کاهش یافته است خاطرنشان کرد: با برگزاری این گونه مسابقات و آموزش های لازم دانش آموزان به سمت رشته ریاضی سوق داده می شوند.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم مسابقات منطقه ای شهر ریاضی را به میزبانی دانشگاه جیرفت برگزار کنیم.
دانشگاه جیرفت با زیربنای حدود 200 هزار متر مربع در حال حاضر بیش از چهار هزار دانشجو در 34 رشته و گرایش در مقاطع تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.
این دانشگاه دارای 75 عضو هیئت علمی است.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.