به گزارش ایرنا احمد امینی روش روز دوشنبه در دیدار رئیس سازمان انتقال خون استان کرمان افزود: یک پایگاه بر اساس شاخص های کشوری باید ظرفیت ذخیره 20 هزار فرآورده خونی را داشته باشد این در حالی است پایگاه انتقال خون جیرفت ظرفیت ذخیره 15 هزار فراورده خونی را دارد.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه پایگاه انتقال خون جیرفت هفت شهر جنوبی استان کرمان را پوشش می دهد می تواند ذخیره خونی مناسبی را در این مکان فراهم کند.
وی تصریح کرد: باید افق بهتری را برای پایگاه انتقال خون جیرفت در نظر گرفت و زمینه انتقال این پایگاه به اداره کل را فراهم کرد.
وی ادامه داد: بر این اساس زمینی را برای احداث پایگاه انتقال خون جیرفت جانمایی می کنیم تا ظرفیت و گستردگی این منطقه را داشته باشد.
امینی روش خاطرنشان کرد: اعتبارات ویژه ای طی سال جاری برای پایگاه انتقال خون جیرفت در نظر گرفته شده و بازسازی و ارتقای این پایگاه در دستور کار قرار دارد.
وی گفت: رایزنی های لازم با اداره کل راه و شهرسازی جنوب کرمان به منظور واگذاری زمین پایگاه انتقال خون جیرفت و به منظور ارتقا و نوسازی این پایگاه جانمایی می شود.
فرماندار جیرفت افزود: هم اکنون بیمارستان های امام خمینی (ره) و کاشانی جیرفت بار درمان بیماران جنوب استان کرمان را به دوش می کشند و لازم است برای کاهش مشکلات این بیماران، زیربنای سازمان انتقال خون هم در این شهرستان فراهم شود.
وی در ادامه به کارکردهای مثبت طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان پرداخت و گفت: دولت همواره توجه به حوزه سلامت را در اولویت قرار می دهد و اجرای این طرح در جنوب استان موجب تحول خوبی در حوزه بهداشت و درمان شده و علاوه بر بهبود شاخص های بهداشتی فعالیت های عمرانی در حوزه بهداشت و درمان هم ارتقا یافته است.
جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.