به گزارش ایرنا روح الله میرزایی روز دوشنبه در دیدار با فرماندار جیرفت افزود: چهار مرکز خونگیری در شهر کرمان و پنج پایگاه نیز در شهرهای جیرفت، کهنوج، بم، رفسنجان و سیرجان عملیات خونگیری را در این استان انجام می دهد.
وی ادامه داد: علاوه بر این پایگاه های ثابت خونگیری، 9 تیم سیار خونگیری نیز طی ایام ماه مبارک رمضان فعال خواهد بود.
وی از خونگیری 75 هزار واحد طی سال گذشته در کرمان خبر داد و گفت: این استان هم اکنون، معین استان های سیستان و بلوچستان و فارس محسوب می شود و در این راستا علاوه بر تامین خون استان کرمان، خون استان های همجوار را هم تامین می کند.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان افزود: خونی که در این استان فرآوری می شود از نظر کیفیت و کمیت بر اساس معیارهای جهانی از کشور آمریکا بالاتر و قابل قیاس با کشورهای اروپایی است.
وی بیان کرد: متاسفانه در کشور ما مسائل مربوط به اهدا خون و خونگیری نتوانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند و مردم باید نسبت به این موضوع حساس تر شوند و رسیدن به این مهم هم همکاری مسئولان را می طلبد.
** 12 هزار فرآورده خونی در بیمارستان های جیرفت تولید می شود
رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان جیرفت نیز با بیان اینکه 12 هزار فرآورده خونی در بیمارستان های جیرفت تولید می شود گفت: علاوه بر تولید این حجم از فرآورده های خونی تعداد 500 بیمار تالاسمی نیز در این شهرستان وجود دارد که نیاز به خون با کیفیت و مناسب دارند و خونی که برای این بیماران تامین می شود فیلتردار است که در این پایگاه تولید می شود.
علی بهزادی تصریح کرد: پایگاه انتقال خون جیرفت از مرکز استان کرمان 250 کیلومتر فاصله دارد که این فاصله زیاد هزینه بر و مقرون به صرفه نیست و لازم است تجهیزات لازم برای انتقال خون در این شهرها فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه برای خرید یک دستگاه اتوبوس خونگیری نیازمند تخصیص اعتبار هستیم افزود: یک سوم خون منطقه جنوب کرمان به صورت سیار و با اتوبوس فرسوده خونگیری پایگاه تأمین می‎ شود، نیازمند تخصیص اعتبار برای خرید یک دستگاه اتوبوس جدید هستیم.
جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
6003/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.