محمود اسکندری نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 20 هزار و 598 کیلومتر مربع از مساحت جنوب استان کرمان پهنه معدنی واگذار شده محسوب می شود افزود: این مقدار مساحت 53 درصد از کل مساحت جنوب استان کرمان را پوشش می دهد.
وی در مورد تعداد پروانه های اکتشاف در جنوب استان اظهار کرد: تعداد 172 فقره پروانه اکتشاف در تاریخ جنوب استان به ثبت رسیده که 89 پروانه اکتشاف در دولت تدبیر و امید بوده است.
وی تصریح کرد: 51.7 درصد از پروانه های اکتشاف و 54.2 درصد از پروانه های به بهره برداری رسیده در بخش معدن در دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان گفت: بخش معدن قدرت و ارزش افزوده آشکار و پنهانی دارد که نباید مورد غفلت قرار گیرد اما در کشور ما با وجود فراوانی معادن، اهمیت آن در نظر گرفته نشده و آنطور که باید از آن استفاده نشده است.
وی عنوان کرد: خوشبختانه دولتمردان تدبیر و امید به اهمیت و نقش اثرگذار این بخش در بهبود شرایط اقتصاد کشور و رسیدن به توسعه پایدار در اقتصاد پی برده اند و توانستیم در این مدت کوتاه تعداد زیادی پروانه معدنی را کشف، ثبت و بهره برداری کنیم.
سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، فاریاب، رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.