به گزارش ایرنا، حجت الاسلام احمد نجنو روز یکشنبه در گردهمایی ائمه جمعه استان کرمان افزود: پنج سال قبل که به این شهرستان رفتم با مشکلات عدیده مردم روبرو شدم ومردم با فقر و مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده بودند و دام های آنها تلف شده و کشاورزی از بین رفته بود.
وی ادامه داد: بسیاری از این مردم که روی گنج بوده و دست آنها از گنج کوتاه بود، اقدام به مهاجرت کرده و محرومیت به اوج خود رسیده بود که مجبور شدیم موارد را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح کنیم.
وی خاطرنشان کرد: توانایی انجام کار زیربنایی را نداشتیم اما یکسال بعد به مانند یک امداد غیبی نشست مدیران ارشاد استان با بنیاد مستضعفان موجبات تحول اقتصادی را در این گوشه کشورمان رقم زد.
امام جمعه ادامه داد: هر چند سرمایه گذاران دیگری نیز قبلا به قلعه گنج آمده بودند اما رها کرده و رفته بودند و مردم گاها با برخی نهادها و شرکت های خصوصی روبرو شده بودند که کاری را انجام داده ونیمه تمام رها کرده بودند و از این رو ناامید شده بودند.
وی گفت: از زمانی که بنیاد مستضعفان در شهرستان حضور یافته اند شاهد رونق بسیار خوبی بوده ایم و جا دارد از حمایت های همه جانبه و همراهی هایی که منجر به ثمرات ارزشمند اقتصادی و بهداشتی برای این شهرستان شده قدر دانی شود.
امام جمعه قلعه گنج تاکید کرد: در حوزه های مختلفی در این منطقه از جمله کشاورزی، دامداری، ایجاد کارخانجات، مهاجرت معکوس شاهد پیشرفت های بسیار خوبی بوده ایم.
به گزارش ایرنا ، پیشتر علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان از قلعه گنج به عنوان کارنامه اقتصاد مقاومتی ااین استان یاد کرده بود و اظهار داشت : درصدد هستیم شیوه اجرایی انجام شده در قلعه گنج (شهر نمونه اقتصاد مقاومتی) را به مناطق دیگر این استان تعمیم دهیم زیرا اقداماتی که در این شهرستان انجام شده به نوعی کارنامه اقتصاد مقاومتی استان کرمان است.
به گفته استاندار کرمان این استان سبک اقتصاد مقاومتی را قبل از اینکه سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری' شود، در قلعه گنج تمرین کرده است.
وی خاطرنشان کرد: روزهای نخست که این طرح برای قلعه گنج مطرح شد مخالفت ها و بدبینی های زیادی وجود داشت اما چندین ماه طول کشید تا توانستیم کار را در آن منطقه اجرایی کنیم.
وی اضافه کرد: زمانی کارها با تدبیر و پشتکار پیش برود مسلما به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.
وی ادامه داد: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به مدیران اعلام می کنند که بروید از شهر قلعه گنج بازدید کنید چرا که یک مدل جدیدی برای محرومیت زدایی در آن منطقه در حال اجراست.
وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی که مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی و ریاست جمهوری دولت یازدهم است این هست که مردم بتوانند خودشان را اداره کنند و ما امروز یک سبک جدیدی را در کرمان اجرا کردیم که مورد استقبال حکومت مرکزی قرار گرفته است.
تاکنون 250 گروه روستایی در زمینه اشتغالزایی و سرمایه گذاری مردمی در شهرستان قلعه گنج تشکیل شده است.
مردم این شهرستان سرمایه های خود را در یک حساب جمع می کنند و به همان میزان بنیاد مستضعفان تسهیلات ارائه می کند و این تسهیلات به مردم برای اشتغالزایی پرداخت می شود.
درحال حاضر 700 نفر در شهرستان قلعه گنج از این تسهیلات در بخش های مرغداری، دامداری، خیاطی و غیره استفاده کرده اند.
همچنین یکی از فعالیت های بنیاد مستضعفان مشارکت مردم در سرمایه گذاری و اعطای وام به همشهریان است که موجب رشد اقتصاد منطقه است و نمونه این طرح در قلعه گنج در حال اجراست.
کار اصلی این نهاد توانمندسازی مردم از طریق مشارکت آنان برای سرمایه گذاری در منطقه خودشان است.
کرمان در سفر اردیبهشت ماه امسال رئیس جمهوری به این استان به عنوان سومین استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی شد.
استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی به 8 منطقه تقسیم شده و قرار است نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به صورت دوره ای در مناطق هشت گانه برگزار شود.
مرکز شهرستان قلعه گنج در 430 کیلومتری جنوب کرمان است.
7440/ 5054خبرنگار : سمیه حسن شاهی **انتشار : بهنام احمدی *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.