به گزارش ایرنا حمید ملانوری روز شنبه در دیدار با نمایندگان کارگران رفسنجان افزود: طرح احیاگران آبادی رفسنجان هفته گذشته در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان منطقه ششم شامل شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک رونمایی شد و مورد استقبال استاندار کرمان قرار گرفت.
وی تصریح کرد: استاندار کرمان بنا دارد طرح احیاگران آبادی را به تمام روستاهای استان کرمان تعمیم دهد.
وی با اشاره به اینکه باید اشتغال را به روستاها ببریم و با ایجاد شغل در روستاها موجب رونق این مناطق شویم گفت: این امر از مهاجرت روستاییان به شهرها نیز جلوگیری می کند.
وی ادامه داد: شورای اقتصاد مقاومتی در 74 روستای رفسنجان تشکیل شده و بر این اساس مشاغلی مستعد در روستا توسط جهاد کشاورزی شناسایی شده است.
فرماندار رفسنجان اظهار کرد: بسیاری از مشاغل مانند زعفران کاری، کاشت عناب، راه اندازی کارخانه های بسته بندی گیاهان دارویی، پرورش دام های سبک و طیور و غیره در روستاهایی که قابلیت اجرایی شدن این طرح ها را دارد شناسایی شده است.
وی بیان کرد: همچنین صندوق های خرد روستایی نیز در روستاها ایجاد می شود تا با کمک معین منطقه که شرکت مس سرچشمه است تسهیلات کم بهره به متقاضیان راه اندازی مشاغل در روستاها واگذار شود.
ملانوری با تأکید بر اینکه بخش عمده این فعالیت ها در رفسنجان بر پایه کشاورزی و در بیش از 80 هزار هکتار باغ پسته در حال انجام است خاطرنشان کرد: سایر فعالیت ها در این شهرستان در حوزه صنعت مس و غیره است.
وی با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر در راستای ساماندهی به اوضاع اشتغال، کارگران، جذب تسهیلات و دیگر موارد در رفسنجان مطالبه گری کرده ایم بیان کرد: بعد از برجام اوضاع اقتصادی کشور و در نهایت شهرستان رفسنجان رو به رشد است به طوری که تعدادی از کارخانه هاو واحدهای صنعتی در این شهرستان احیا شده و در چند ماه آینده آغاز به کار خواهد کرد.
فرماندار رفسنجان با بیان اینکه عملیات احداث باشگاه فرهنگی ورزشی مس در رفسنجان رو به اتمام است افزود: سالانه 40 هزار میلیارد ریال بودجه این باشگاه از طریق شرکت مس سرچشمه پرداخت می شود.
وی در مورد احداث کلینیک تأمین اجتماعی در رفسنجان نیز خاطرنشان کرد: مجوز ساخت این کلینیک صادر و زمین آن نیز تأمین شده است.
وی بیان کرد: طی سه سال اخیر بیش از 45 هزار میلیارد ریال تفاهم نامه سرمایه گذاری در رفسنجان امضا و از این میزان حدود 15 هزار میلیارد ریال اجرا شده است.
ملانوری گفت: در حال حاضر بیش از 40 میلیاردر یال تفاهم نامه سرمایه گذاری در شهرستان رفسنجان آماده عقد قرارداد است.
رفسنجان با بیش از 300 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.