به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی فرمانداری رودبارجنوب عطا ناوکی در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان ضمن قدردانی از تلاش های این اداره کل در زمینه توجه ویژه به این شهرستان و اجرای طرح های مختلف منابع طبیعی و آبخیزداری افزود: تعیین تکلیف اسناد مالکیت شهروندان یک مساله مهم است که بایستی با جدیت بیشتری پیگیری شود.
وی به اجرای طرح ترسیب کربن توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان که زمینه توانمندسازی خانوارها و مردم را فراهم می آورد، اشاره کرد و گفت: بیابان زدایی، مبارزه با ریزگردها و دعوت از خیرین برای اجرای طرح های مختلف حرکتی مناسب بود که با همکاری این اداره کل در رودبارجنوب رقم خورده است.
فرماندار رودبارجنوب خواستار پیگیری و اجرای دستورالعمل های ویژه احیای تالاب جازموریان شد و افزود: احیای تالاب جازموریان با کمک ایجاد تعدیل آب و هوایی می تواند در احیا و حفظ مراتع و جنگل های منطقه موثر واقع شود.
وی اجرای پروژه های آبخیزداری را با رعایت اصول کارشناسی و علمی مفید برشمرد و همکاری در زمینه تعیین تکلیف اراضی کشاورزان و صدور سند برای تجهیز این اراضی به سیستم های آبیاری نوین را خواستار شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان هم در این نشست گفت: فرهنگ سازی در زمینه حفظ منابع طبیعی کمک مهمی در حفظ و نگهداری منابع طبیعی می کند.
محمدحسن کردستانی از خرید تجهیزات اداری و لجستیکی جدید شامل خودروی آتش نشانی برای مدیریت شهرستان رودبارجنوب خبر داد و افزود: 50 میلیارد ریال اعتبار برای احیای تالاب جازموریان در نظر گرفته شده که نیمی از آن تخصیص یافته است.
مرکز شهرستان رودبارجنوب در فاصله 330 کیلومتری جنوب کرمان قرار دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.