به گزارش ایرنا نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز دوشنبه در این آیین گفت: ایران بهترین برخورد با پناهندگان را دارد و بهترین شرایط را برای این اتباع فراهم می‌کند و دولت ایران بین پناهندگان و شهروندان فرقی نمی‌ گذارد.
اگنس موکانت ‌والی بیان کرد: کمک ‌هایی که ما برای اجرای هر پروژه در ایران ارایه می ‌دهیم در برابر با بودجه‌هایی که کشور ایران هزینه می‌کند ناچیز است و کمک های ایران قابل تقدیر است.
وی تصریح کرد: آموزش و بهداشت دو امر مهم است که در نهایت به جامعه سالم منتهی می‌شود.
رئیس اداره مهاجران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با اشاره به اینکه اتباع بیگانه غیر مجاز باید ساماندهی شوند گفت: اتباع مجاز در سال 2017 زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و باید اتباع غیرمجاز نیز در این زمینه ساماندهی شوند.
محمود سروش ادامه داد: فرصت های شغلی در رفسنجان به دست اتباع بیگانه افتاده که یک دغدغه بزرگ است و موجب شده تعداد افراد ایرانی در این شهرستان بیکار باشند.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت کار ارزشمندی است که اتباع را زیر پوشش قرار داد گفت: ایران دومین کشور است که این خدمات را می‌دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم اظهار کرد: سال گذشته با توجه به توافقنامه ای که با کمیساریای عالی سازمان ملل در امورپناهندگان و اداره کل امور اتباع استانداری انجام شد مقرر شد مرکز بهداشتی به صورت مشترک با دانشگاه احداث شود.
احمد جمالی زاده افزود: از آبان سال گذشته کار ساخت این مرکز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال آغاز شد.
وی مساحت این مجموعه را 560 متر مربع و زیربنای آن را 300 متر مربع عنوان و تصریح کرد: حدود 30 هزار مهاجر دارای پرونده در خانه های بهداشت شهرستان رفسنجان وجود دارد و 18 هزار نفر نیز در قالب سه هزار و 600 خانوار در شهر رفسنجان پرونده پزشکی دارند.
وی گفت: در مرحله ایمن سازی کودکان اتباع بیگانه زیر پنج سال برای دریافت واکسن فلج اطفال پنج هزار و 250 کودک واکسینه شدند.
وی تعداد زایمان ثبت شده زنان اتباع در مراکز بهداشت رفسنجان را 280 مورد در فروردین امسال عنوان کرد.
رفسنجان با بیش از 300 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری کرمان قرار دارد.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7433/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.