بازپرس شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در محل بازسازی صحنه قتل واقع در میدان کوثر شهر کرمان به خبرنگار ایرنا گفت: این جوان که از ورزشکاران کرمانی نیز به شمار می رود شامگاه 24 بهمن سال گذشته در پی درگیری لفظی با دوست خود، وی را به قتل رسانده و از صحنه قتل متواری شد.
سجاد علیدادی سلیمانی افزود: در پی گزارش تلفنی مرجع انتظامی مبنی بر وقوع یک فقره قتل در نیمه شب 24 بهمن ماه سال گذشته در میدان کوثر کرمان، رسیدگی به این پرونده و دستگیری قاتل در دستور کار دادستانی کرمان قرار گرفت.
وی اظهار کرد: پس از حضور مقام قضایی و اکیپی از ماموران انتظامی در محل حادثه مشخص شد بر اثر نزاع و درگیری لفظی میان دو جوان ورزشکار فردی به نام (ح.م) دوست خود را به نام (م.الف) مورد چند ضربه چاقو قرار داده و از محل حادثه فرار کرده است.
بازپرس دادسرای کرمان گفت: به گفته شاهدان عینی، هر دو جوان در لحظه وقوع حادثه حالت عادی نداشته اند و متاسفانه مصدوم بر اثر شدت جراحات و خونریزی شدید در ناحیه گردن و شاهرگ قبل از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست داد.
وی بیان کرد: متهم بلافاصله پس از ایراد ضرب به مقتول با کمک یکی از همدستانش به بندرعباس و سپس به استان فارس فرار کرده است.
علیدادی سلیمانی افزود: متهم که همواره تحت رصد نیروهای انتظامی بود پس از اختفا در شیراز و اندکی قبل از دستگیری در این استان، به سیستان و بلوچستان گریخت و در پی یکسری اقدامات اطلاعاتی و تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس آگاهی استان کرمان در عملیات غافلگیرانه پس از شناسایی مخفیگاهش در تاریخ دوم فروردین ماه سال جاری در شهر زاهدان دستگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: پس از دستگیری متهم، با دستور مقام قضایی به استان کرمان منتقل شد و در بازجویی های اولیه به جرم خود اقرار کرده و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده که تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی از جوانان بر سر هر موضوعی کنترل خشم خود را از دست داده و با یک ضربه چاقو نه تنها برای خود بلکه برای خانواده هایشان و نیز جامعه مشکلات عدیده ای را ایجاد می کنند.
بازپرس ویژه قتل دادسرای کرمان خاطرنشان کرد: با اطلاع رسانی اینگونه امور همه باید بدانند که با کنترل خشم خود به راحتی می توانند از کنار موضوعات بی اهمیت عبور کنند و در این خصوص باید فرهنگسازی بیشتری صورت گیرد.
وی گفت: حمل چاقو بزرگترین خطر را برای جوانان و جامعه به وجود می آورد زیرا هنگام عصبانیت، فرد کنترل خود را از دست داده و بدون برنامه ریزی قبلی و سوء حوادث دلخراشی از جمله قتل را رقم می زند.
علیدادی سلیمانی گفت: درصد زیادی از قتل های رخ داده در شهر کرمان توسط سلاح سرد روی داده و مهمترین علل قتل های اخیر در کرمان عصبانیت آنی و کنترل نکردن خشم است.
وی افزود: رویکرد دستگاه قضایی در برخورد با جرایم خشن و مخل نظم و آسایش عمومی، تسریع در رسیدگی و اجرای قاطع، کامل و بدون هرگونه اغماض قانون است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.