به گزارش ایرنا ناصر تقی زاده عصر یکشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) در منطقه هفت شامل شهرستان های سیرجان و بردسیر افزود:
میزان تولید در گل گهر برای 24 میلیون تن برنامه ریزی شده است و 20 درصد افزایش تولید در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل محقق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده محصولات گل گهر به شدت کاهش یافته است و در 2 سال گذشته نسبت به سال 93 حدود 10 درصد کاهش قیمت تمام شده را داشته ایم.
معین اقتصادی منطقه هفتم از مناطق هشتگانه اقتصادی استان کرمان به افزایش 143 درصدی صادرات گل گهر اشاره و بیان کرد: در 11 ماه سال گذشته 240 میلیون دلار صادرات از گل گهر به خارج انجام شده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 2 واحد نیروگاه گازی و آهن اسفنجی شماره یک آماده بهره برداری شد افزود: عملیات اجرایی کارخانه بریکت سازی گرم نیز به زودی در مجتمع صنعتی و معدنی گل گهر آغاز می شود.
وی گفت: سال گذشته در حوزه حمل و نقل 200 دستگاه کامیون خریداری و به صورت اجاره به شرط تملیک به رانندگان واگذار شده است.
تقی زاده با اشاره به خرید 12 دستگاه لوکوموتیو و 500 واگن در سال گذشته توسط شرکت گل گهر اظهار کرد: امسال یکهزار واگن جدید خریداری خواهد شد تا مشکل حمل و نقل این منطقه حل شود.
وی گفت: مناقصه واحد اکسیژن شماره یک جهان فولاد نیز برگزار شده و این واحد باید طی 2 ماه آینده آغاز به کار کند.
وی با بیان اینکه کارخانه آهک نیز آماده کلنگ زنی است بیان کرد: زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان 128 تختخوابی خریداری شده است.
مدیرعامل مجتمع گل گهر سیرجان ادامه داد: در شهرستان بردسیر احداث واحد 500 هزار تنی فولاد آلیاژی در دستور کار است و برای اولین بار این واحد با تجهیزات داخلی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه واحد تولید سه میلیون تن ورق با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در سال جاری راه اندازی می شود عنوان کرد: واحد ذوب جهان فولاد تا سال آینده با ظرفیت یک میلیون تن افتتاح می شود.
وی گفت: فاز دوم نیروگاه بخار در شهریور ماه سال جاری با ظرفیت تولید 180 تا 200 مگاوات راه اندازی می شود.
تقی زاده با اعلام اینکه خط 2 جهان فولاد در آبان ماه به بهره برداری می رسد گفت: خط 7 کنسانتره گل گهر تا مهرماه راه اندازی می شود.
وی اضافه کرد: 25 هزار واحد مسکونی برای شهرستان سیرجان در نظر گرفته شده که در فاز اول پنج هزار واحد راه اندازی می شود.
وی همچنین با بیان اینکه استاندار کرمان دارای روحیه سرشار از نشاط و امید است گفت: روح آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با اقتصاد مقاومتی تاکید کرده اند در مجموعه گل گهر مورد تاکید واقع شده است.
این نشست در ادامه سفر یک روزه استاندار کرمان به شهرستان های بردسیر و سیرجان و پس از افتتاح چند طرح عمرانی برگزار شد.
مجتمع گل گهر سیرجان از قطب های فرآوری سنگ آهن در کشور است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.