یعقوب حسینی روز یکشنبه درباره چگونگی ساخت این کلاس درس به خبرنگار ایرنا گفت: وقتی سال گذشته برای تدریس به این روستا اعزام شدم کلاسی را با سقف چوبی و بلوک قدیمی مشاهده کردم که هر لحظه امکان ریزش سقف آن وجود داشت و در حال تخریب بود بنابراین کلاس های درس این دانش آموزان را زیر سایه درختان و ساختمان های مجاور تشکیل دادم.
وی اظهار کرد: از همان اول برای ساخت یک کلاس درس احساس تکلیف می کردم و هرچه به زمان بازنشستگی خود (18 اردیبهشت ماه سال جاری) نزدیکتر می شدم احساس دین بیشتری می کردم و تاب فضای نامطلوب این مدرسه را برای فرزندانم نداشتم که در نهایت با وجود اینکه موقعیت مالی مناسبی را هم نداشتم تصمیم به ساخت این کلاس درس گرفتم.
این معلم خیراندیش افزود: این کلاس درس با هزینه شخصی با زیربنای 50 متر مربع و سرویس بهداشتی و درختکاری محوطه ساخته شد و رئیس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت هم قول مساعد برای تامین وسیله خنک کننده کلاس و تعویض میز و نیمکت ها و تخته سیاه آن را داده است.
وی بیان کرد: برای ساخت این کلاس درس 500 میلیون ریال هزینه شده است و امیدوارم این کلاس برای همه نسل هایی که در این روستا درس می خوانند راه امیدی برای آینده باشد و تعلیم و تربیت در این مدرسه باعث اعتلا و افتخار کشور عزیزمان شود.
حسینی گفت: همچنین امیدوارم با ساخت این کلاس درس در ارتقای سطح علمی جامعه نقش بسزایی ایفا کنم و توشه ای هم برای آخرت خود ذخیره کرده باشم.
وی اضافه کرد: در بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت تعداد زیادی مدرسه با سقف چوبی و بلوکی وجود دارد که باید بازسازی و تعمیر شوند و از مسئولان می خواهم مادامی که اتفاق ناگواری برای این دانش آموزان رخ نداده است به فکر بازسازی این مدارس باشند.
این کلاس درس 29 فروردین امسال با حضور رئیس آموزش و پرورش جیرفت و مسئولان این شهرستان افتتاح و از خدمات این معلم ایثارگر با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.
یعقوب حسینی در آخرین روز کاری خود 2 بسته فرهنگی تهیه و به 2 نفر از دختران کلاس خود که به سن تکلیف رسیدند، هدیه کرد.
سه هزار و 800 فرهنگی، کار تعلیم و تربیت 40 هزار دانش آموز را در 425 مدرسه شهرستان جیرفت بر عهده دارند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
خبرنگار: روح الله صائب ** انتشار: رسول محمدحسنی
6003/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.