به گزارش ایرنا حجت الاسلام رضا کرمی پور شامگاه شنبه در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جدید به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال اشاره کرد و افزود: تولید و اشتغال ابزار تحقق اقتصادی مقاومتی است لذا همه باید در این زمینه مشارکت کنند.
وی بیان کرد: باید در زمینه تولید و اشتغال، پژوهش انجام داد و زمینه مشارکت مردم را به منظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی فراهم کرد.
وی ادامه داد: فرهنگ پشت میز نشینی باید در بین جوانان تغییر و مشاغل فنی بیش از پیش در جامعه ترویج پیدا کند.
امام جمعه جیرفت با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی تکیه بر توان داخلی است بیان کرد: با رونق تولید و اشتغال چرخ های اقتصاد کشور می چرخد و زمینه پیشرفت جامعه فراهم می شود.
وی به ظرفیت های کشاورزی جنوب استان کرمان اشاره کرد و گفت: برای رفع مشکلات کشاورزی این منطقه باید برنامه ریزی دقیقی انجام شود تا شاهد ضرر کشاورزان نباشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران یکی از نهادهای با برکتی است که توسط حضرت امام خمینی (ره) ایجاد شد.
حجت الاسلام کرمی پور افزود: این نهاد با هدف پاسداری از نظام و ارزش های انقلاب اسلامی ایجاد شد و امروز شاهد موفقیت های سپاه در همه عرصه ها هستیم.
وی خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه مسائل اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، محرومیت زدایی و بین المللی موفقیت های خوبی داشته است.
وی افزود: سپاه قدس عملکرد خوبی در زمینه خنثی کردن نقشه دشمنان در خارج از مرزهای کشور داشته است.
امام جمعه جیرفت گفت: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دلیل اینکه عملکرد و محبوبیت خوبی بین مردم دارد، نوک حمله دشمنان است.
رئیس خانه مطبوعات جنوب استان کرمان نیز گفت: موضوع های مورد بررسی شورای پژوهشی باید بر اساس اولویت های فرهنگی متناسب با شرایط منطقه باشد.
بختیار مجاز افزود: مهمترین مشکل منطقه جنوب کرمان کشاورزی است لذا در این زمینه باید برنامه ریزی کوتاه و بلند مدتی توسط کارشناسان انجام شود تا شاهد اثرات مطلوب این طرح باشیم.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.