سید جعفر رودری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اتصال جنوب استان کرمان به شبکه راه آهن در سال های اخیر به طور بنیادین پیگیری می شد که با تامین این بودجه از طرف دولت شرایط بسیار خوبی برای توسعه زیرساخت های ریلی در جنوب استان ایجاد شده است.
وی بیان کرد: مطالعات این طرح انجام شده اما مشاور طرح به دلیل کوهستانی بودن و اعتبارات بالا طرح را تایید نکرده بود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان گفت: همچنین با پیگیری های مسئولان استان برای استان کرمان و با محوریت جنوب برای تامین زیرساخت ها، ردیف بودجه مستقلی دیده شده است.
وی با بیان اینکه جنوب کرمان یکی از مناطق بسیار مستعد در زمینه تولید محصولات کشاورزی است تصریح کرد: در خصوص رشد و اصلاح تولیدات و ساختار بخش کشاورزی توسط دولت اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.
رودری افزود: بر اساس آمارها، استان کرمان و جنوب استان در زمینه کشت گلخانه ای و آبیاری نوین بالاترین رقم جذب اعتبارت صندوق توسعه ملی را داشته است.
وی بیان کرد: همه این موارد نشان می دهد بزرگترین مشکل در بخش کشاورزی جنوب کرمان، اتصال مراکز تولید به بازارهای مصرف و توزیع محصول در داخل و خارج بوده است.
وی گفت: با ابتکارات استاندار کرمان، اتاق بازرگانی کرمان به عنوان معین اقتصادی منطقه انتخاب شد تا در ایجاد بازارهای مناسب و اتصال تولیدکنندگان به مراکز مصرف و بازار در کشورهای خارجی نقش آفرینی کند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان اظهار کرد: در بعد داخلی نیز باید کریدورهای ارتباطی جنوب استان تقویت می شد که به راه های ترانزیتی کشور وصل شوند.
وی با اشاره به دوبانده شدن جاده کرمان - بم - جیرفت افزود: با پیگیری های انجام شده مبلغ 75 میلیارد تومان در بودجه سال جاری برای این طرح دیده شده است و امیدواریم با تکمیل این محور بخشی از بار ترافیکی را کاهش دهد.
جنوب کرمان با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات باغی و زراعی از قطب های کشاورزی کشور است و احداث این خط راه آهن در مسیر جیرفت به مرکز استان نقش موثری در رونق اقتصادی و ارزش افزوده تولیدات کشاورزی این منطقه دارد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.