به گزارش ایرنا آیین استقبال از این ورزشکاران شامگاه چهارشنبه با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر استان، دانشگاه علوم پزشکی کرمان، هیات کوهنوردی، جامعه ورزشی و قشرهای مختلف مردم در فرودگاه بین المللی کرمان برگزار شد.
9 ورزشکار از اعضای باشگاه کوهنوردی ماهان و دانشگاه علوم پزشکی کرمان قله های 6 هزار و 189 متری آیلند پیک، پنج هزار و 648 متری کالاپاتار و پنج هزار و 289 متری بیس کمپ اصلی اورست را در کشور نپال فتح کردند.
فاتحان این سه قله از نوجوان 11 ساله تا فردی 63 ساله بودند و یک آزاده و جانباز جنگ تحمیلی نیز بین کوهنوردان حضور داشت که در حدود 20 روز موفق به فتح سه قله رشته کوه هیمالیا شدند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان کرمان در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: اعضای باشگاه کوهنوردی امداد و نجات ماهان عضو افتخاری جمعیت هلال احمر هستند که دوره های امداد و نجات را گذرانده اند.
محمد حیدری پور افزود: این کوهنوردان بارها در حوادث و امداد و نجات در کوهستان، به کمک جمعیت هلال احمر آمده و به مردم کرمان خدمت رسانی کرده اند.
مدیر باشگاه کوهنوردی ماهان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هدف ما این بود به دنیا ثابت کنیم در استان کرمان از 11 تا 63 ساله و در هر سنی می توان ورزش کرد تا جامعه ای سالم داشته باشیم و شعارمان را با فتح قله های مرتفع جهان ثابت کردیم.
محمدجواد شیری افزود: همگان و در هر سنی به این ورزش سالم و شاد روی بیاورند و هیچ زمان، هیچ محدودیتی برای ورزش وجود ندارد.
رشته کوه هیمالیا، مرتفع‌ترین کوه‌های زمین یا به طور عامیانه بام دنیاست و بلندترین قلهٔ جهان (اورست) با ارتفاع هشت هزار و 848 متر ارتفاع در این رشته کوه قرار دارد.
بسیاری از رودهای بزرگ آسیا، از این رشته کوه سرچشمه می‌گیرند و تا قبل از اختراع وسایل هوانوردی، تنها تعداد انگشت شماری از کوهنوردان، موفق به صعود به قله های مرتفع هیمالیا شده بودند.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.