به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، علیرضا رزم‌حسینی امروز در جلسه با سران طوایف و معتمدین عشایری استان کرمان اظهار‌ داشت: عشایر غیوری در استان کرمان زندگی می‌کنند که تولیدکننده و کارآفرین هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های اصلی کشور بحث هسته‌ای بود و بر این اساس تحریم‌هایی علیه کشور وضع شده بود گفت: این موضوع باعث شده بود تا تورم کشور به بالای 40 درصد در اقتصاد برسد و ثبات اقتصادی کشور از دست برود.

استاندار کرمان با بیان اینکه اولین کار دولت بر اساس وظیفه شرعی و قانونی کنترل تورم بود و امروز تورم به زیر 10 درصد رسیده است افزود: امروز فروش نفت ایران بازار خود را دوباره به دست آورده و فروش نفت هم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه استقراض از بانک مرکزی شرایط خاصی را می‌طلبد و دولت مجاز نیست که از بانک مرکزی پول قرض بگیرد خاطر‌نشان کرد: دولت نهم و دهم 52 هزار میلیارد تومان پول چاپ کرد و با این کار بانکداری کشور را با مشکلات جدی روبه‌رو کرده که اثرات آن هنوز در درازمدت مشاهده می‌شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه مذاکرات برجام با نظر رهبری انجام شد و دولت در این زمینه خود را مدیون رهبری می‌داند گفت: این مذاکرات حدود دو سال طول کشید و حتما بایستی برای خروج کشور از تحریم‌های ظالمانه این کار را انجام می‌داد.

وی با بیان اینکه کارنامه دولت یازدهم باید در دو سال اخیر و بعد از برجام مورد ارزیابی قرار گیرد افزود: امروز 2 هزار مگا‌وات برق در استان کرمان تولید می‌شود که بخشی از آن به سایر استان‌ها نیز ارسال می‌شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه تولید یک هزار و 500 مگاوات برق در استان نیز در حال انجام است اظهار‌ داشت: به 700 روستا که آب آشامیدنی نداشتند، لوله‌کشی شد اما هنوز هم روستاهایی وجود دارد که از طریق تانکر به آنها آبرسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت حضور عشایر در کشور با بیان اینکه باید کمیته مردمی عشایری در استان کرمان تشکیل شود گفت: از همه صاحب‌نظران استفاده شود تا طرح جامع عشایری در استان تهیه شود.

رزم‌حسینی با بیان اینکه نباید همیشه طلبکار دولت باشیم و توپ را در زمین دیگری بیندازیم گفت: اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، اقتصادی بر پایه مردم است و رویکرد استان کرمان نیز مردمی‌کردن اقتصاد است.

وی با اشاره به اینکه نباید به مردم دروغ گفت و تا الان هم دروغی به مردم نگفته‌ام افزود: کاری که نمی‌توانستم انجام دهم را به مردم قول ندادم و با شفافیت و صداقت است که می‌توان مردم را به انقلاب وفادار کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 623030
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.