به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مهدی صدفی امروز در جلسه ستاد شعبانیه استان کرمان با مسئولان هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی کرمان اظهار‌ داشت: ستاد شعبانیه استان از 12 سال پیش زیر نظر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تشکیل شده است.

وی با تاکید بر رویکرد مردمی برگزار شدن اعیاد شعبانیه توسط این ستاد گفت: قطعا حضور هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی برای برگزاری جشن نیمه شعبان داوطلبانه و خودجوش است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه از چند جهت باید جشن‌های مردمی ساماندهی شود تا بهره لازم را از آنها گرفت، افزود: باشکوه برگزار شدن، اطلاع‌رسانی، امنیت مراسم و معرفت‌افزایی از دلایل اصلی ساماندهی جشن‌های نیمه شعبان در استان است.

وی با اشاره به اینکه جشن نیمه شعبان در استان کرمان بسیار باشکوه برگزار می‌شود و جشن مسجد جامع کرمان از سالیان دور مورد توجه مردم قرار داشته است خاطر‌نشان کرد: بسیاری از هیئت‌های مذهبی از چند روز گذشته به سمت برنامه‌ریزی برای این جشن در استان رفتند.

صدفی با اشاره به اینکه در برگزاری جشن‌های شعبانیه باید بحث معرفت‌افزایی در کنار بعد احساسی و شور دیده شود گفت: اگر می‌خواهیم به هدف اصلی برگزاری مراسم ملی و مذهبی برسیم باید معرفت مردم را نسبت به دستورات اسلام و ائمه اطهار‌(س) افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه عشق و ارادت مردم ایران به اهل بیت عصمت و طهارت روز به روز در حال افزایش است افزود: دشمنان از هرگونه رفتار ما بهره‌های شخصی خود را می‌برند که باید این جشن‌ها به دور از حاشیه برگزار شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با تاکید بر ساماندهی جشن‌های نیمه شعبان در استان و مرکز استان افزود: تاثیرگذاری و محتوای جشن‌های اعیاد شعبانیه بسیار مورد اهمیت است.

صدفی با بیان اینکه این مراسم باید برای همه گروه‌های سنی برنامه داشته باشد گفت: مردم باید از قبل مکان و زمان جشن‌های نیمه شعبان را بدانند تا بتوانند برای حضور، برنامه‌ریزی کنند.

صدفی با اشاره به همزمانی انتخابات با برگزاری جشنهای شعبانیه بر جلوگیری از سوءاستفاده برخی کاندیداها از مراسم مذهبی تاکید کرد و گفت: در این مراسم فقط باید با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب مردم را به شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای تشویق و ترغیب کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622765
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.