به گزارش ایرنا علی نیک نفس روز سه شنبه در کمیته برنامه ریزی برداشت گندم شهرستان فاریاب افزود: 9 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم و 150 هکتار زیر کشت دانه های روغنی است که پیش بینی شده 30 هزارتن گندم و 400 تن دانه های روغنی برداشت شود.
وی بیان کرد: امسال برای اولین بار چهار مرکز برای خرید گندم در فاریاب پیش بینی شده است تا گندم در کمترین زمان ممکن از کشاورزان خریداری شود.
وی گفت: برای تامین سوخت ادوات و ماشین آلات کشاورزی هیچگونه مشکلی وجود ندارد و امسال سهمیه خوبی در این زمینه پیش بینی شده است.
فرماندار فاریاب افزود: فاریاب یکی از شهرستان های پیشگام در تولید گندم استان کرمان است لذا برنامه ریزی لازم برای برداشت گندم از سطح مزارع به نحو مطلوب انجام شده است.
وی بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی خدمات قابل قبولی در زمینه تسطیح و آبیاری اراضی کشاورزی ارایه کرده که این فعالیت ها نقش مهمی در افزایش تولید محصول گندم داشته است.
نیک نفس گفت: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی یکهزار و 300 تومان، گندم درم یکهزار و 330 تومان و کلزا 2 هزار و 783 تومان است.
وی با بیان اینکه وجه خرید گندم به کشاورزان به روز و از طریق بانک کشاورزی پرداخت می ‌شود افزود: دولت تدبیر و امید حمایت های زیادی از بخش کشاورزی بویژه تولید محصول استراتژیک گندم داشته است.
کرمان یکی از استان های پیشرو در خرید تضمینی گندم است و 27 مرکز در این استان وظیفه خرید محصول گندم کشاورزان را برعهده دارند که 10 مرکز در جنوب کرمان این فعالیت را انجام می دهند.
خرید تضمینی گندم از 14 فروردین سال جاری از مزارع جنوب کرمان آغاز شده و تا شهریورماه ادامه دارد.
مرکز شهرستان فاریاب در 330 کیلومتری جنوب مرکز استان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7450/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.