به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد ظهر امروز در نشست مشترک هیئت‌های اجرایی و نظارت بر انتخابات استان کرمان اظهار‌داشت: عدالت محوری در انتخابات ارزش گران سنگیست که همه باید تلاش کنیم در فرهنگ سیاسی کشور نهادینه شود و باید از بحث‌های خود‌محوری و جناح‌محوری بپرهیزیم.

وی  با بیان اینکه نقش هیئت‌های نظارت و اجرایی در انتخابات، کلیدی، حساس و بسیار مهم است، افزود: نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران متکی به آرای عمومی مردم است و آرای عمومی را بزرگترین پشتوانه و موجب حیات و استمرار خود می‌داند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه باید زمینه مشارکت حداکثری مردم و انتخاباتی باشکوه را فراهم کرده و به تحقق اهداف نظام اسلامی کمک کنیم، بیان کرد: سلامت انتخابات و مشارکت حداکثری در گرو جلب اعتماد عمومی است و این امر زمانی محقق می‌شود که با مردم، نامزدها، مجریان و ناظران نگاه کریمانه داشته و کرامت انسانی را در فرآیند برگزاری انتخابات مراعات کنیم.

وی با بیان اینکه اصل حاکمیت قانون، سلامت انتخابات را تضمین می‌کند و بایدها و نبایدهای انتخابات و رفتارهای انتخاباتی در قوانین مختلف تعریف شده است، گفت: در بحث قانون‌گرایی و قانون‌مداری، دست اندرکاران انتخابات حتما ماده 33 قانون برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را از باب پیشگیری از تخلفات انتخاباتی مطالعه کنند.

موحد با بیان اینکه اصل دیگر در انتخابات، شفافیت است که کمک زیادی به سلامت انتخابات می‌کند با اشاره به اینکه وفاق و انسجام ملی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد، گفت: گاهی اوقات اختلافات موجب اخلال در روند برگزاری انتخابات می‌شود که این اخلال، جرم است.

وی افزود: همدلی و همراهی همه ارکان نظام مسئله مهمی است و از همه مسئولان و دست اندرکاران می‌خواهیم که همدلی و همراهی داشته باشند و دستگاه قضایی استان این آمادگی را دارد و تمهیدات لازم را اندیشیده است.

نماینده عالی قوه قضائه در استان کرمان خطاب به رسانه‌ها و نشریات گفت: در تبلیغات انتحاباتی چند اصل صداقت، حفظ حرمت شخصیت‌ها، امید‌افزایی و نشاط‌آفرینی، حفظ دستاوردهای نظام، عدم سیاه‌نمایی و بیان امور واقعی را مدنظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: شخصیت‌های سیاسی سرمایه‌های ملی هستند و منابع عظیمی از بیت‌المال صرف شده تا این شخصیت‌ها پرورش یابند و حفظ حرمت آنان یک وظیفه است و انتخابات نباید عرصه شخصیت سوزی و هدر رفت سرمایه‌های انسانی کشور شود بلکه انتخابات باید عرصه‌ای برای شناسایی مدیران شایسته برای کشور باشد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: در تبلیغات انتخاباتی مردم را به امور غیرواقعی و واهی امیدوار کردن و وعده‌های بزرگ وغیر قابل تحقق دادن و بالابردن سطح انتظارات عمومی  و ایجاد توقعات غیر واقعی یک آسیب است و بایستی صادقانه با مشکلات جامعه برخورد کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620062
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.