دبیر کمیسیون قاچاق کالا کرمان از قاچاق 50 درصد پوشاک بازار این استان خبرداد.

به گزارش ایلنا، شهریاری با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد پوشاک موجود در بازار کرمان قاچاق است است گفت: تاثیرات منفی خرید و فروش کالاهای قاچاق در آینده نزدیک گریبانگیر جامعه می شود.

وی با اشاره به اینکه در جنوب و شرق کشور استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان در همسایگی ما دروازه‌های ورود قاچاق کالا به کشور و استان کرمان هستند، اظهار داشت: متاسفانه قاچاق پوشاک از مرز ترکیه در غرب کشور نیز انجام می‌شود. 

 شهریاری با بیان اینکه عرضه پوشاک قاچاق در سطح جامعه لطمات جبران ناپذیری بر پیکره اقتصاد، تولید و تولیدکنندگان داخلی وارد می‌کند،تصریح کرد: درصدی از این کالاها از نظر بهداشتی نیز مورد تایید نبوده و مشکلات و عوارض پوستی را برای مصرف کنندگان به دنبال دارد.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان افزود: اگر کیفیت کالاهای داخلی مورد قبول جامعه بود مردم به دنبال اجناس خارجی نمی‌رفتند.

وی بیان کرد: چرا باید مردم از اجناس خارجی و قاچاق استفاده کنند در حالی که کارخانه‌های داخلی ما روز به روز تعطیل شده و کارگران و جوانان ما بیکار می‌شوند.

دبیرکمیسیون قاچاق کالا و ارز استان کرمان  با تاکید بر اینکه سایر کشورها با تبلیغات، اجناس خود را به فروش می‌رسانند، گفت: متاسفانه در این بازار رقابتی، تولید‌کنندگانی که موفق نباشند محکوم به ورشکستگی هستند.

شهریاری با اشاره به اینکه قاچاقچیان از هر فرصتی برای منافع سوء خود، استفاده می‌کنند، گفت: تریلی‌های حمل سوخت، اتوبوس‌های مسافربری و حتی ماشین‌های سواری برای قاچاق پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه 23 اداره در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید پاسخگو باشند گفت: متاسفانه همه تنها از پلیس انتظار دارند که در این حوزه اقدام کند.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا افزود: این کالاهای قاچاق عموما در فروشگاه‌های غیرمجاز، دستفروشان، شبکه‌های زیرزمینی و یا داخل منازل به فروش می‌رسند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.