به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، دادخدا سالاری صبح امروز در جلسه تعامل و هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوع پیشگیری از جرائم انتخاباتی اظهار‌داشت: در سال‌های اخیر حتی یک مورد توقیف مطبوعات در استان کرمان را نداشته‌ایم.

وی بر پرهیز از تبلیغات زود‌هنگام و خارج از قواعد قانون انتخابات در رسانه‌ها تاکید کرد و گفت: انتشار هرگونه نتایج نظرسازی و یا نظرسنجی کاذب درباره انتخابات و نامزدهای انتخاباتی ممنوع است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان هشدار داد: افراد از نظر سنجی‌های فاقد مبنای علمی و ارائه نتیجه این نظر سنجی‌ها به عامه مردم بدون توضیح در خصوص شیوه نظر سنجی و جامعه آماری مورد نظر‌سنجی، پرهیز کنند.

وی افزود: اصحاب رسانه از انتشار اخبار فاقد منبع موثق و تقید به استماع و یا استعلام اخبار رسمی از منابع رسمی آنها با  توجه به وجود سخنگو برای همه دستگاه‌ها امتناع ورزند.

سالاری بر ضرورت تلاش برای افزایش مشارکت عمومی و ایجاد شور انتخاباتی در آحاد مردم به‌عنوان رسالت قانونی مطبوعات و اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها بایستی برای جلب تمایل همه گروه‌های هدف اهم از انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان به تبعیت از قانون و تمکین از تصمیمات قانونی نهاد‌های متولی امر انتخابات تلاش کنند.

وی مقابله با تبلیغات منفی بد خواهان کشور که تلاش می‌کنند حضور مردم را کم‌رنگ کنند از وظایف رسانه‌ها دانست و افزود: برخی‌ها با دامن زدن به اختلافات سیاسی جریان‌های داخلی، با مخدوش کردن اعتماد مردم به نخبگان سیاسی کشور، عموم مردم را وارد مناقشات گروه‌های بعضا مغرض سیاسی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: افراد بایستی از توهین به نامزد‌های انتخاباتی و یا گروه‌ها و جریانات سیاسی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و غرض ورزی در تخریب چهره‌های سیاسی کشور پرهیز کنند.

وی بر پرهیز از انتشار اخبار کذب و تشویش اذهان عمومی و شایعه پراکنی رسانه‌های معاند و کانال‌های تلگرامی فاقد هویت و همسوشدن با موج‌های تبلیغاتی کاذب کاسبان فضای انتخابات که تاثیر منفی بر مشارکت مردم دارد، تاکید کرد.

سالاری پرهیز از پیش‌بینی نتیجه انتخابات و دامن زدن به شگرد‌های تبلیغاتی ستاد‌های انتخابات را ضروری دانست و افزود: انتخابات حاصل اراده مستقیم و اعلام نظر مخفی عموم مردم است و پیش بینی اراده دهها میلیون انسان با سلایق و انگیزه‌های مختلف اولا معقول نیست و بعد هم افزایش توقع  نامزد‌ها با قرار دادن ایشان در ورطه اشتباه را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 616553
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.