به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، رضا اشک ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه سه شهرستان‌های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر اظهار‌داشت: در زمینه معدن باید کارهای بیشتری در منطقه انجام شود و بم ظرفیت خوبی در بحث معادن دارد.

وی با بیان اینکه طرح پرورش شتر در شهرستان‌های شرقی استان در جهت مصرف داخلی و صادرات در حال پیگیری است گفت: در حال حاضر 7 هزار نفر شتر در منطقه وجود دارد که 3 هزار و 200 نفر آنها مولد هستند.

فرماندار شهرستان بم با اشاره به اینکه شیر شتر در منطقه جمع‌آوری نمی‌شود در حالی که از این طریق درآمد خوبی می‌تواند نصیب مردم منطقه شود افزود: متاسفانه هر دو کارخانه شیر موجود در شرق استان تعطیل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کارخانه پگاه به انبار توزیع محصولات در شرق استان تبدیل شده است خاطرنشان کرد: دوغ شتر هم در داخل کشور و هم در خارج کشور مصرف بسیار خوبی دارد که باید از این طرفیت در جهت توانمند‌سازی مردم بهره گرفت.

اشک با بیان اینکه ایجاد 16 صندوق خرد روستایی در شهرستان بم پیش‌بینی شده و کارهای آن در حال پیگیری است گفت: با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بم، بیش از 3 هزار و 400 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه 100 نفر قالیباف در بم وجود دارد که بعد از اتمام بافت قالی، کمیته امداد از آنها خریداری و به فروش می‌رساند افزود: چندین جلسه به منظور جذب سرمایه‌گذار در زمینه ایجاد کارخانجات نئوپان و خوراک دام از محل ضایعات و سرشاخه‌های نخیلات برگزار شده و این موضوع در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان بم تصریح کرد: به منظور توسعه و ترویج پرورش ماهی گرم‌آبی و سرد‌آبی در پیشخوان قنوات و موتورهای آب کشاورزی چندین جلسه با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها برگزار شده است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613877
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.