به گزارش ایرنا جعفر رودری روز چهارشنبه در شصت و دومین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان (گام دوم مثلث توسعه اقتصادی) منطقه سه شامل شهرستان های بم، نرماشیر، ریگان و فهرج افزود: تاکنون 21 معین اقتصادی کار خود را در سطح استان کرمان آغاز کرده اند.
وی بیان کرد: در شهرستان بم 67 طرح با 69.5 درصد پیشرفت فیزیکی، ریگان 51 پروژه با 73.4 درصد پیشرفت و در فهرج 49 پروژه با 71 درصد پیشرفت در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف و اجرایی شده است.
وی گفت: در راستای مثلث توسعه اقتصادی در مجموع 57 طرح با پنج هزار میلیارد ریال اعتبار درشرق استان مدون و اجرایی شده که از این تعداد سه هزار و 290 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و با این میزان سرمایه گذاری، برای چهار هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان افزود: در راستای واگذاری تسهیلات رونق تولید نیز 156 واحد ثبت نام کرده اند که از این تعداد 101 مورد به بانک معرفی و تاکنون 22 میلیارد تومان به این واحدها پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: در حوزه عمرانی 2 پروژه در بم و یک پروژه در فهرج اجرا شده که در مجموع 11 میلیارد ریال برای این پروژه ها اختصاص یافته است.
رودری گفت: در راستای راه اندازی صندوق های خرد روستایی در ریگان 15 صندوق راه اندازی شده است.
وی بر ضرورت ایجاد مرز هوایی فرودگاه بم تاکید کرد و افزود: راه اندازی بورس خرما نیز باید از سوی مسئولان منطقه و معین اقتصادی این مناطق به صورت ویژه دنبال شود.
وی اظهار کرد: اتصال محور شرق استان کرمان به بندر جاسک و تسریع در عملیات اجرایی پهنه های اکتشافی ضروری است.
استان کرمان سال گذشته در سفر استانی رئیس جمهوری به عنوان استان پایلوت اقتصاد معرفی شد و پس از آن با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شد.
تاکنون 21 موسسه و شرکت توانمند اقتصادی و توسعه ای مسئولیت توسعه و آبادانی را در مناطق هشتگانه استان شامل شهرستان ها و بخش های مختلف بر عهده گرفته اند.
شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر شرق استان را تشکیل می دهند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.