به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه که به همراه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به منظور بازدید از طرح های اقتصاد مقاومتی به بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان سفر کرده بود، از استراحتگاه بومی اقامتی جهان در روستای کشینوئیه بازدید کرد.
روستای کشینوئیه دارای 35 خانوار است و استراحتگاه بومی اقامتگاهی جهان این روستا قریب به یکسال است که فعال و راه اندازی شده است.

**پذیرش پنج هزار گردشگر در بخش شهداد در ایام نوروز
بخشدار شهداد در حاشیه این بازدید از پذیرش پنج هزار گردشگر در خانه های بوم گردی در ایام نوروز 96 خبر داد و گفت: بخش شهداد رتبه نخست گردشگری را با پذیرش 300 گردشگر خارجی در ایام نوروز به خود اختصاص داد.
یزدانپناه با اشاره به راه اندازی 25 خانه بوم گردی در بخش شهداد افزود: ثبت جهانی بیابان لوت تاثیر مستقیم و به سزایی در حوزه گردشگری بخصوص در روستای شفیع آباد داشته است.

**بازدید از اقامتگاه گردشگری و تفریحی مهرآباد
نماینده عالی دولت یازدهم در استان کرمان در ادامه از اقامتگاه گردشگری و تفریحی مهرآباد روستای ملک آباد بخش شهداد که توسط معین اقتصادی منطقه (شرکت هواپیمایی ماهان) در حال احداث است، بازدید کرد.
این پروژه که از دی ماه سال گذشته آغاز شده، تاکنون پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است بگونه ای که این پروژه از لحاظ زیربنایی هیچگونه مشکلی ندارد بلکه چادرهای مدنظر این پروژه که از کشور هلند وارد کشور شده اند، باید از گمرکات ترخیص و پس از انتقال به محل پروژه، مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد.
این اقامتگاه که داخل نخلستان واقع شده است، 19 سوئیت را با فرهنگ خاص منطقه (چادرهای مخصوص و متناسب با آب و هوای منطقه) در خود جای داده است، بگونه ای که هر سوئیت در 50 متر مربع احداث و داخل آنها به اندازه یک هتل چهارستاره مجهز خواهد شد.
معین اقتصادی منطقه هشت (شرکت هواپیمایی ماهان) فعالیت خود را در سه بخش اکوتوریسم، صنعت، کشاورزی و دامپروری در بخش شهداد با برآورد هزینه سرمایه گذاری 250 میلیارد تومان آغاز نموده است.
در راستای تحقق اهداف توسعه منطقه و همچنین ارتقاء بهره وری عوامل تولید در سطوح مختلف شهرستان های استان کرمان برای بهره گیری از سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی و همچنین رویکرد دولت تدبیر و امید در جهت توسعه مناطق غیربرخوردارف تفاهم نامه هایی با 21 موسسه و شرکت توسعه گرا منعقد شده است.
از اهداف کلی این تفاهم نامه ها می توان به رفع محرومیت و توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی مردم، در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و الگوی اسلامی - ایرانی و توسعه از طریق ساز و کارهای قانونی مشارکت بخش خصوصی، توانمندسازی اجتماعی مردم از طریق ایجاد ساز و کارهای فعال بخش خصوصی و مردم منطقه در طرح توسعه و عمران مناطق، تکیه بر قابلیت ها و توانمندی های بومی و طبیعی مناطق در راستای پویاسازی و درونزا نمودن اقتصاد مناطق، اتکا به مناطع بخش خصوصی، رویکرد نوین سازی فعالیت ها، افزایش بازدهی عوامل تولید، تولید صادرات و ... اشاره کرد.
دریافت و انتشار: رسول محمدحسنی
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.