به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، یدالله موحد امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه قضائی استان در ایام عید نوروز در راستای ماده 46 قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور به 17 هزار استعلام انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا را پاسخ داده است.

وی با بیان اینکه در مجموع در سال گذشته با تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان قضائی و اداری 647 هزار و 532 فقره مورد رسیدگی و مختومه شد گفت: در سال 95 شاهد کاهش 73 درصدی پرونده‌های مسن در دادگستری استان کرمان بوده‌ایم که یک موفقیت بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان کرمان افزود: از این تعداد پرونده مختومه  171 هزار و 241 فقره مربوط به شوراهای حل اختلاف بوده است و 476 هزار و 291 فقره پرونده  مربوط به شعب دادگاه‌ها و دادسراهای سراسر استان کرمان بوده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 638 هزار و 733 فقره پرونده وارد دادگستری کل استان کرمان شده است با اشاره به اینکه رصد، شناسایی و پیشگیری از جرائم انتخاباتی از وظایف و برنامه‌های دادگستری استان کرمان در دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز پیش رو است، گفت:حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای ضرورت دارد.

موحد با اشاره به اینکه استان کرمان کمترین جرائم انتخاباتی را در سنوات گذشته داشته است، تاکید کرد: دستگاه قضائی به جرائم انتخاباتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیدگی می‌کند.

وی با اشاره به نام گذاری سال 96 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام"اقتصاد مقاومتی: تولید واشتغال"، افزود: دادگستری استان کرمان در راستای منویات مقام معظم رهبری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان را دنبال و به صورت قاطع از فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری در چارچوب قانون همچون گذشته حمایت می‌کند.

موحد به تشکیل کمیته حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری استان کرمان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تصمیمات بسیار خوب و ارزشمندی در این کمیته در راستای رونق کسب و کار وحمایت از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران گرفته شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 611574
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.