رضا اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تعداد قابل توجهی از جوانان ایرانی از محل ساماندهی نیروهای کار بیگانه صاحب شغل مناسب می شوند.
وی تصریح کرد: تعداد اتباع شناسایی شده شاغل به صورت غیرمجاز در کارگاه های سطح استان کرمان طی سال گذشته 2 هزار و 920 نفر و تعداد صدور برگ جریمه یکهزار و 54 مورد بوده و در این راستا 804 کارفرمای متخلف به مراجع قضایی معرفی شده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: تعداد بازرسی های صورت گرفته در سال گذشته حدود سه هزار و 393 مورد و بازرسی در قالب گشت مشترک با همکاری اماکن و اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری 262 مورد بوده است.
وی افزود: براساس قانون هر گونه به کارگیری اتباع خارجی در واحدهای کارگاهی ممنوع بوده و کارفرمایان متخلف برابر قانون از یک روز تا 90 روز حبس و پرداخت چند برابر دستمزد یک کارگر جریمه می‌شوند.
اسماعیلی عنوان کرد: در دوره های پایان هر ماه آمارگیری اتباع خارجی غیر مجاز صورت می گیرد لذا آماری از میزان جریمه در سال 96 هم اکنون در دست نیست.
وی گفت: میزان جریمه سال 95 کارفرمایان متخلف که اقدام به استفاده از اتباع خارجی فاقد مجوز کار کرده اند به میزان پنج برابر حداقل دستمزد روزانه یک کارگر بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان با تاکید به اینکه میزان جریمه در سال جاری افزایش یافته است افزود: مبالغ جریمه به حساب دولت برای ایجاد اشتغال و سایر امور جاری واریز می شود.
وی با بیان اینکه این مبلغ برای کارفرمایان متخلف اعمال و در صورت تکرار تخلف، میزان جریمه 2 برابر خواهد شد اظهار کرد: با توجه به مصوبه شورای عالی کار حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 309 هزار و 977 ریال در سال جاری است و مبلغ جریمه بابت هر روز اشتغال غیر مجاز اتباع خارجی یک میلیون و 549 هزار و 885 ریال می باشد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.