به گزارش خبرگزاری تسنیم از بم، کارگران شرکت خودروسازی مدیران خودرو در بم امروز در اعتراض به طولانی بودن ساعات کاری و حقوق کم روبروی مسجد جامع بم تجمع کردند تا با حجت‌الاسلام دانشی امام جمعه این شهرستان ملاقات کنند.

شرکت خودروسازی مدیران خودرو در بم حتی در تعطیلات رسمی هم فراخوان کار می‌دهد و کارگران اجازه اعتراض به این مسئله را هم ندارند و در صورت اعتراض اخراج و از کار بیکار می‌شوند.

این کارگران در حالی که تنها فرد حامی خود را امام جمعه شهرستان یافتند برای بازگویی مجدد مشکلات خود به دفتر ایشان مراجعه کردند و قبل از این هم حجت‌الاسلام دانشی در خطبه‌های نماز جمعه بم ضمن بیان گوشه‌ای از مشکلات این کارگران به این مسئله اعتراض کرده و خواهان پاسخگویی مسئولین برخی از شرکت‌های خودروسازی ارگ جدید بود.

یکی از این کارگران در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بم گفت: مدیران ارشد این شرکت در شهرستان حضور ندارند و همگی در تهران هستند و تنها کسی که کارگران می‌توانند در بم به او مراجعه کنند مدیر منابع انسانی است اما وی نیز به مشکلات کارگران توجهی نکرده و مشکلات را به مسئولان مربوطه منتقل نمی‌کند.

این کارگر که از بردن نامش هم نگران بود افزود: با وجود کار 12 ساعته در این شرکت از محیط کاری خوبی برخوردار نیستیم واز تهویه‌های سرمایشی و گرمایشی هم برخوردار نبوده و باید تولید را در گرما و سرما انجام دهیم و افزایش تولید باعث می‌شود که به اجبار در روزهای تعطیل رسمی نیز بر سر کار خود حاضر شویم.

به گزارش تسنیم شرکت مدیران خودرو یکی از شرکت‌هایی است که با اضافه کاری‌های زیاد و حقوق بسیار کم، کارگران این مجموعه را به اعتراض وادار کرده است.

یکی دیگر از کارگران به نمایندگی از بقیه کارگران تصریح کرد: در روز گذشته به فرمانداری مراجعه کردیم ولی متاسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد و امروز آ مده‌ایم تا امام جمعه از حقمان دفاع کند.

وی با بیان اینکه باید با احقاق حقوق خود شاهد از هم پاشیدن خانواده‌هایمان نباشیم و حداقل فرزندانم از وجود پدرانشان بهره ببرند افزود: مدیری که در تهران در کنار همسر و فرزندانش به تفریح‌های خارج از کشور و داخل از کشور می‌رود، با ما که کارگر هستیم چه فرق دارد فقط او مقامش از ما بیشتر است چرا فرزند من دیگر من را پدر خود نمی‌داند مگر انصاف وجود ندارد.

کارگر دیگری که فردی تازه داماد بود اظهار داشت: دیگر خسته شدم زندگی دیگر طاقت فرسا شده من هم مثل بقیه می‌خواهم زندگی کنم بردگی بهتر از این کار است.

نماینده کارگران اضافه کرد و افزود: زندگی بسیاری از همکارانم به تباهی کشیده شد یا منجر به طلاق شده یا از زور کار رو به کارهای خلاف آورده‌اند، ما انسانیم و دوست داریم زندگی کنیم و کار باید با عشق باشد نه بیکاری کشیدن.

وی تصریح کرد: امیدواریم امام جمعه محبوب شهرمان با درایتی که دارند از حق کارگران دفاع کند وبه نتیجه مطلوبی برسد.

نماینده کارگران گفت: تعطیلات برای مجموعه مدیران معنا ندارد در هر روز و هر مراسمی باید سر کار حاضر شویم، مثلا ما بچه‌های ایران زمین عاشق مراسم به ویژه مراسم اهل‌بیت‌(ع) در تاسوعا وعاشورای حسینی هستیم اما باید سر کار حاضر شویم  و کار کنیم، ما مسلمانیم اما مدیران این کارخانه مسلمان نیستند و نمی‌توانند به اعتقادات ما احترام بگذارند ولی ما باید مثل برده برای آ نها احترام بگذاریم ودست به سینه باشیم.

امام جمعه بم در جمع کارگران اظهار داشت: با مسئولین حتما جلسه‌ای خواهیم گذاشت و تا جای ممکن مشکلات کارگران را حل خواهیم کرد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610985
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.