به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمد اسلامی ظهر امروز در نشست آموزشی برنامه‌ریزی برای کاهش سقط القایی و تبیین علل ادراک طلاق که با حضور 50 نفر از مدیران و کارشناسان گروه سلامت خانواده از 22 دانشگاه علوم پزشکی کشور در محل هتل پارس کرمان برگزار شد اظهار داشت: براساس سرشماری سال 90 از 15 میلیون خانوار کشور 20 درصد آنها به مشکل نابارور دچار بودند و سن زنان این خانواده‌ها بین 15 تا 49 سال قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال 90، حدود 3 میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد گفت: سرشماری جدیدی از خانوارها در سال جاری انجام می‌شود و قطعا تعداد 3 میلیون نابارور تغییر کرده و بیشتر شده است.

رئیس اداره باروری دفتر سلامت و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه همه این زوج‌های نابارور شناسایی نشدند گفت: عده‌ای با تصور اینکه با اقدامات پیشگیرانه هنوز بچه‌دار نشده‌اند و عده‌ای با نگرانی از هزینه‌های زیاد برای درمان اقدامی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مناطق محروم تعدادی از افراد نابارور، به دلیل نگرانی از عدم توان پرداخت هزینه‌ها تاکنون برای درمان هیچ اقدامی نکرده‌اند گفت: تنها حدود 750 هزار زوج نابارور در کشور توان پرداخت هزینه‌های درمان خود را دارند.

اسلامی با بیان اینکه بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سه سال قبل حمایت از این خانوارها را برعهده گرفته گفت: این بنیاد تمام هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور مناطق محروم و افرادی که هیچ فرزندی ندارند را تامین می‌کند.

وی تصریح کرد: بنیاد برکت حمایت از 440 هزار خانوار نابارور مناطق محروم را در برنامه امسال خود دارد.

رئیس اداره باروری دفتر سلامت و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سیاست‌های کلی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: برای دیگر خانوارها نیز 85 درصد هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور را بخش دولتی پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه شناسایی زوج‌های نابارور مناطق محروم توسط اداره باروری دفتر سلامت و جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صورت گرفته و به بنیاد برکت معرفی می‌شوند گفت: درمان این زوج‌ها کاملا رایگان بوده و تمامی هزینه‌ها توسط بنیاد برکت تامین می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610859
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.