به گزارش ایرنا آیت الله سید یحیی جعفری روز یکشنبه همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت سید مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی در آیین رونمایی از کتاب دادگران کرمانی در محل دفتر امام جمعه کرمان افزود: در تعریف جامع و مختصر از هنر، هر کار و هر کسی که با زیباترین وجه ارائه شود یک هنر است.
وی بیان کرد: در دین اسلام سفارش شده که هر کار هنری و غیر هنری را با زیباترین و نیکوترین وجه به جامعه ارائه کنیم.
وی گفت: اولین هنرمند جهان خداوند متعال است که خلقت را به وجود آورد و سراسر عالم وجود از مصادیق بارز هنر است.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه پیامبران الهی با هنر خود توانستند جایگاهی پیدا کنند افزود: پیامبر اسلام قرآن را به جامعه بشری ارائه کرد که در طول تاریخ کسی مانند آن را نیاورده است.
وی اظهار کرد: همه باید سعی و تلاش کنیم که کارها محکم و زیبا ارائه شود و مسئله هنر شامل همه حرکت ها و کارها می شود.
آیت الله جعفری گفت: کار نوشتن کتاب در خور تمجید است و نویسندگان باید ارزش ها را در کار خود بیشتر لحاظ کنند.
وی تاکید کرد: در کتاب ها باید به هنر امامان معصوم، هنر قرن حاضر و هنر امام خمینی (ره) که بزرگترین هنرمند این قرن بود توجه شود.
وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در شرایط خاص جز از مردان هنرمند، از کسی ساخته نبود و امام خمینی (ره) با هنرمندی و هوشیاری انقلابی را به پیروزی رسانید که مستکبرین عالم و آمریکا هنوز دست از دشمنی با ما برنداشته اند.
امام جمعه کرمان اضافه کرد: بین سخنوران بزرگی که به یاد داریم مرحوم محمد تقی فلسفی ماندگار شد که از 19 سالگی سخنرانی و منبرش مورد توجه واقع شد و منبر مطابق روز داشت.
وی گفت: یکی از علل و موجبات عدم استقبال مردم از برخی منبرها این است که این منبرها به روز نیست.
نویسنده کتاب دادگران کرمانی نیز در این آیین گفت: تاریخ مبارزات مردم کرمان علیه حاکمان ظالم فقط مربوط به دوران انقلاب اسلامی نیست و مردم این استان علیه هر حاکم ظالمی که به کرمان آمده مبارزاتی داشته و این مبارزات در این کتاب نقل شده است.
علی جمیل‌کرمانی افزود: نقش روحانیت در همه مبارزات علیه ظلم در استان کرمان پر‌رنگ است و حتی در قیام زرتشتیان نیز روحانیت حضور داشته است.
وی خاطر‌نشان کرد: این کتاب یک اثر پژوهشی و تحلیلی است که به تاریخ مبارزات مردم کرمان پرداخته است.
نویسنده کتاب دادگران کرمانی گفت: این کتاب اقدامات ضد استبدادی مردم از دوره شاه عباس صفوی تا جنگ جهانی اول و در واقع بررسی تاریخ کرمان و بلوچستان است.
آیین رونمایی از کتاب دادگران کرمانی با حضور آیت الله جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدحسین ملکی رئیس حوزه هنری استان کرمان و جمعی از مسئولان و هنرمندان در دفتر امام جمعه کرمان برگزار شد.
کتاب دادگران کرمانی (شامل قیام های مردم کرمان و بلوچستان از دوره شاه عباس صفوی تا جنگ جهانی اول) به کوشش علی جمیل کرمانی و همت حوزه هنری استان کرمان و همکاری انتشارات سوره مهر در 360 صفحه با تیراژ یکهزار نسخه منتشر شد.
در این آیین همچنین کتاب بن بست مستوفی به کوشش علی جمیل کرمانی رونمایی شد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
7420/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.