به گزارش ایرنا رمضان امیری عصر شنبه در نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان کرمان که به ریاست استاندار کرمان در استانداری برگزار شد افزود: حدود 75 درصد از بودجه 250 میلیون تومانی برای اجرای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی اداره کل زندان ها اختصاص یافته است.
وی گفت: در راستای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد تاکید قرار گرفته است، مجموعه زندان بسیار خرسند است.
وی ادامه داد: در طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، انجمن حمایت زندان در رابطه با رفع مشکلات خانواده مددجویان از جمله در حوزه مسکن، آموزش، بهداشت و آذوقه برنامه های خوبی را اجرایی کرده است.
امیری با بیان اینکه میزان ارتکاب جرم بین زنان در استان کرمان بیش از میانگین کشوری است گفت: میانگین کشوری در این زمینه 4.5 درصد است که این آمار در استان کرمان 6.5 درصد است.
معاون معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: اقدامات دادگستری استان در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت گسترده، اثرگذار و هدفمند اجرایی شده است.
محبوبه میرزابیگی افزود: در حوزه کنترل و کاهش اعتیاد 9 دوره سبک زندگی ایرانی و اسلامی ویژه معتادان متجاهر باید انجام می شده که هشت دوره تاکنون برگزار شده و شش هزار و 280 نفر ساعت آموزش ارائه شده و یک دوره نیز هم اکنون در حال اجراست.
وی گفت: عملیاتی کردن آئین نامه کنترل و مراقبت بعد از خروج برای معتادان ترک کرده در مراکز ماده 16 نیز در این زمینه تعریف شده بود که اجرایی شده است.
میرزابیگی خاطرنشان کرد: تاکنون سه بازدید از کمپ های ترک اعتیاد ماده 16 نیز انجام شده است.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کاهش طلاق گفت: تاکنون هفت کارگاه آموزشی ویژه روانشناسان و مشاوران مراکز مشاوره برگزار شده که دو هزار و 808 نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شده است.
میرزابیگی گفت: 11 دوره آموزشی مهر نیز برای 117 نفر از متقاضیان طلاق در قالب 819 نفر ساعت آموزش برگزار شده است.
وی افزود: خشونت از آسیب های اجتماعی مهمی است که پنج جرم مرتبط با آن در ردیف های اول جرائم هستند.
میرزابیگی اظهار کرد: یکهزار و 376 نفر ساعت دوره آموزشی برای مادران دارای کودک زیر هفت سال نیز برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: برای کاهش مفاسد اجتماعی نیز 25 دوره آموزشی برای 462 نفر از مرتکبان جرائم اخلاقی و جرایم تعزیری درجه 6 تا 8 برگزار شده است.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.