به گزارش ایرنا زهرا موسی پور عصر شنبه در نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان کرمان افزود: حدود 75 درصد کار برای رسیدن به اهداف طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان کرمان انجام شده است.
وی بیان کرد: در تقسیم کار استانی انجام شده برای اجرای این طرح، 9 دستگاه اجرایی مسئولیت هایی را بر عهده گرفته اند.
وی با اشاره به اختصاص یک میلیارد و 539 میلیون تومان برای اجرای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی گفت: اعتباری بالغ بر یکهزار میلیارد ریال برای اجرای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به وزارت کشور اختصاص یافته است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان گفت: 135 برنامه به منظور تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی نهایی شده که از این تعداد 44 برنامه برای کنترل و کاهش آسیب ها، 29 برنامه برای کاهش طلاق، 47 برنامه برای کاهش مفاسد اخلاقی، 10 برنامه برای گفتمان سازی و جلب مشارکت سازمان های غیر دولتی و 5 برنامه برای پشتیبانی از اجرای طرح و شاخص سازی و اجرای برنامه های کنترل آسیب در مناطق حاد و بحرانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز گفت: دستگاه های مختلفی که در اجرای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی مسئول هستند از قبل نیز با یکدیگر همراهی و همکاری داشته اند.
محمد محسن بیگی با اشاره به زمان محدود برای اجرای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی عنوان کرد: آموزش های لازم در اجرای این طرح به معلمان و دانش آموزان ارائه شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه آسیب اجتماعی یک شبه شکل نگرفته و یک شبه نمی توان آن را حل کرد عنوان کرد: برنامه تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی باید به گونه ای باشد که آثار آن به خوبی در جامعه قابل مشاهده باشد.
عباس صادق زاده اظهار کرد: با وجود اقدامات متعدد انجام شده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی، شاهد آثار اثربخش آنچنانی نیستیم که در اجرای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی این مشکل باید برطرف شود.
وی گفت: اداره کل بهزیستی در حوزه زنان سرپرست خانوار و طلاق ماموریت پیدا کرده است و باید با تفکر پیشگیری کار را دنبال کنیم.
وی با تاکید بر اینکه تفکر پیشگیری سلامت محور در برنامه ها نتایج بهتری را به دنبال خواهد داشت افزود: در راستای اجرای طرح تقسیم کار ملی در حوزه کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در مهدکودک ها و پیش دبستانی ها به آموزش مهارت های پایه و روش زندگی اهتمام ویژه ای شده است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان یادآور شد: پنج هزار نفر از دانش آموزان استان کرمان نیز تحت آموزش های طرح پیشگیری سلامت محور اداره کل بهزیستی قرار گرفته اند.
وی گفت: هشت فیلم 100 ثانیه ای برای کاهش آسیب های اجتماعی تهیه و منتشر و 11 کارگاه تربیت مربی نیز برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه در حوزه طلاق برگزار شده است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با انسجام و هماهنگی در اجرای این طرح، شاهد اثرگذاری بیشتر این طرح ها باشیم.
نشست ستاد فرهنگی و اجتماعی با موضوع مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی با حضور استاندار کرمان در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار: رسول محمدحسنی
7440/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.