محمدرضا محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه 736 مأموریت توسط کمپ های سلامت نوروزی مستقر در مناطق جنوب کرمان انجام شده است افزود: 6 کمپ نوروزی در جنوب کرمان به مسافران خدمات سلامت ارائه کرده است.
وی ادامه داد: بروشور اطلاع رسانی شامل پیام های هشدار دهنده در زمینه سلامت و خدمات سلامت (تست قند، فشار خون) در این کمپ ها به میهمانان نوروزی جیرفت ارائه شد.
وی گفت: 48 هزار و 600 نفر از خدمات بخش اورژانس پنج بیمارستان جنوب کرمان در 13 روز ابتدایی سال نو استفاده کردند.
محمدی افزود: 28 مورد فوت بیماران در بیمارستان های منطقه جنوب کرمان طی ایام نوروز سال جاری گزارش شد که از این تعداد هشت مورد به دلیل تصادف فوت کرده اند.
وی ادامه داد: بیشترین علت مراجعه به اورژانس بیمارستان جیرفت در ایام نوروز سال جاری، بیماری‌ های گوارشی، قلبی و تنفسی بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به فعالیت های این دانشگاه در طرح بسیج سلامت نوروزی اشاره کرد و گفت: طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفند تا 15 فروردین هر سال به مدت 45 روز اجرا می شود و بازرسان بهداشت محیط در قالب اکیپ های نظارتی روزانه و کشیک ثابت از ساعت هشت تا 20 با هدف ارتقاء امنیت و سلامت غذایی جامعه در حال فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه 16 اکیپ با 58 نیرو در طرح بسیج سلامت نوروزی جنوب کرمان فعالیت می کنند افزود: 201 بازدید در این طرح از چهار هزار و 450 مرکز عمومی، اماکن بین راهی و سامانه آبرسانی منطقه جنوب کرمان انجام شد.
وی با اشاره به تعطیلی 14 مکان متخلف عرضه مواد غذایی و معرفی 15 متخلف به مراجع قضایی در 13 روز ابتدایی سال جدید در جنوب کرمان گفت: 40 تن انواع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی، توسط بازرسان بهداشت محیط در این منطقه کشف و معدوم شد.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.