امین باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از شهرستان ریگان به دلیل وجود شرایط مساعد آب و هوایی در این منطقه و قرار گرفتن ریگان در جاده ترانزیت ریگان - چابهار است.
وی بیان کرد: بازدید از تپه های شنی ریگان با پنج هزار بازدیدکننده بیشترین آمار بازدیدکننده را در بین سایر آثار دیدنی و گردشگری این شهرستان به خود اختصاص داده است.
باقری افزود: 120گردشگر خارجی از 10 کشور دنیا از بلندترین تپه های شنی ایران در ریگان بازدید و در خانه های بوم گردی این منطقه اقامت کردند.
وی ادامه داد: همچنین احداث خانه های بوم گردی نیز حدود 20 درصد بر استقبال مسافران و گردشگران نوروزی از آثار و جاذبه های دیدنی شهرستان ریگان طی سال جاری افزوده است.
فرماندار ریگان گفت: گردشگران و مسافران نوروزی ریگان از دیگر جاذبه های دیدنی این شهرستان از جمله جنگل کهور منحصر به فرد ایرانی، آبشارها، چشمه سارها و قنوات پر آب ریگان دیدن کردند.
باقری به مقبره شاه خورشید به عنوان تنها اثر ثبت ملی ریگان اشاره و تصریح کرد: این اثر 2هزار و 500 سال قدمت دارد و در سال جاری مورد بازدید جمع زیادی از گردشگران نوروزی قرار گرفت.
ریگان تا مرکز استان کرمان 285 کیلومتر فاصله دارد.
خبرنگار: موسی ملائیان ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7442/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.