به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری پلیس سرهنگ یوسف نجفی با تاکید بر اینکه تعداد تصادفات جرحی در طرح ترافیکی نوروز امسال استان کرمان تاکنون 70 فقره گزارش شده است افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش چهار درصدی روبرو بوده است.
وی با تاکید بر اینکه در مجموع طی نوروز سال جاری 81 فقره تصادف فوتی و جرحی در محورهای مواصلاتی استان کرمان رخ داده است خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش پنج درصدی روبه رو بوده است.
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان گفت: بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده در اجرای طرح نوروزی ترافیکی سال 96 از مجموع تصادفات واژگونی خودرو معادل 57 درصد، برخورد 2 وسیله نقلیه با یکدیگر معادل 17 درصد، موتورسیکلت ها معادل 19 درصد و برخورد با عابر پیاده هفت درصد گزارش شده است.
وی افزود: بی توجهی رانندگان به جلو مسیر با 51 درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با 24 درصد، خستگی و خواب آلودگی با 12 درصد و رعایت نکردن حق تقدم با 6 درصد به ترتیب مهمترین علل تصادفات برون شهری در استان کرمان طی نوروز سال جاری به حساب می آید.
سرهنگ نجفی ادامه داد: حرکت برخلاف جهت، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، رعایت نکردن فاصله طولی، عبور از محل ممنوعه، نقص فنی از دیگر علل رخداد حوادث رانندگی برون شهری استان کرمان است.
رئیس پلیس راه شمال استان کرمان همچنین گفت: اجرای طرح های عملیاتی پلیس راه استان کرمان همچنان ادامه دارد و رعایت قانون و توجه به حقوق شهروندان از موضوعاتی است که باید با بسیج همگانی در نهادینه سازی آن اهتمام داشت.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7420/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.