به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شورای اسلاح طلبان استان کرمان در متن این بیانیه آمده است: در آستانه ثبت نام از متقاضیان شرکت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار داریم.
این بیانیه می افزاید: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اداره امور کشور باید به اتکای آرای عمومی انجام شود و یکی از مصادیق آن تشکیل شوراهای شهر و روستا بوده که از ابتکارات مرحوم آیت‌الله طالقانی و احیای آن از دستاوردهای دولت اصلاحات به شمار می‌آید.
شورای اصلاح طلبان استان کرمان تصریح کرد: اگرچه کارنامه شوراها در طول چند دوره پس از تشکیل مشحون از کامیابی‌ها و ناکامی‌هاست اما همچنان به عنوان یکی از ممتازترین هسته‌های مردمسالاری زمینه را برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در تعیین سرنوشت خویش رقم زده است.
این بیانیه ادامه داد: بدیهی است حضور موثر بدنه کارشناسی نیروهای شهرهای مختلف در فرآیند انتخابات و تشکیل شوراهایی کارآمد مسول، متخصص و پاسخگو که مبنای تصمیم گیری کارشناسی را اساس فعالیت خویش قرار دهند نیاز مبرم امروز ما در تمامی شهرهای استان علی‌الخصوص شهر کرمان می‌باشد.
بیانیه می افزاید: شهرهای ما افزون بر مشکلات ترافیک و توسعه بی‌رویه با چالش‌های فرهنگی و اجتماعی نیز روبرو هستند؛ موانع و مشکلاتی که در صورت تدبیر به موقع شوراها تا حدودی قابل مدیریت بود. اصلاح طلبان استان کرمان در این خصوص از مدتی قبل مطالعه و برنامه‌ریزی را برای شرکت هرچه منسجم‌تر در انتخابات آغاز کرده است؛ تا با ارائه لیستی متشکل از مدیران با تجربه و آشنا به مسائل شهر و همچنین زنان توانمند و جوانان مستعد و آگاه به مسائل شهر گام بلندی را جهت تشکیل شورایی کارآمد و متخصص بر دارد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: این شورا مهمترین ویژگی نامزدهای مورد حمایت خویش را پاکدستی و توجه عمیق به توسعه پایدار می‌داند. لذا در این مجال از کلیه شخصیت‌های موثر و متخصص که خود را واجد ویژگی‌های فوق می‌دانند دعوت می‌نماید تا در انتخابات شوراها نام نویسی نمایند و خود را در معرض آرای عمومی قرار دهند.
شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان با همکاری احزاب و گروه‌های حامی دولت در استان کرمان مکانیزمی را جهت ایجاد انسجام و رسیدن به فهرستی واحد را در دستور کار خود قرار داده است و انتظار دارد در پرتو مشارکت همه جانبه مردم و همچنین بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های حامیان اصلاحات و اعتدال و تکیه بر اصل وحدت در جبهه گسترده اصلاحات بتوان نقش موثری در بهبود اوضاع شهرها داشت.
این بیانیه ادامه داد: شورای اصلاح‌طلبان استان کرمان در آستانه بهار طبیعت و آغاز سال نو امیدوار ست تا با به صحنه آمدن چهره‌های مردمی و مورد وثوق جامعه و رای منسجم اکثریت مردم به لیست اصلاح طلبان بتوان دوره جدیدی از سازندگی و توسعه پایدار را در سطح شهرها شاهد باشیم. انشاالله
إِنْ أُرِیدُ إِلَّا الْإِصْلَاحَ مَا اسْتَطَعْتُ وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ
انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و نخستین انتخابات میان دوره ای مجلس دهم 29 اردیبهشت 96 در سراسر کشور برگزار می شود.
نام نویسی از داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها از دیروز (30 اسفند) آغاز شد و تا ششم فروردین ادامه دارد
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.