به گزارش ایرنا علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در بازدید از ستاد ثبت نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهرستان کرمان افزود: رسانه ها باید این باور را در بین مردم توسعه دهند که آرای آنها در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگذار است.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس فصل هفتم قانون اساسی کشور، تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اساس رای مردم انجام می شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: ستاد انتخابات استان کرمان از چند ماه قبل آغاز به کار کرده است و هیات های اجرایی و نظارت نیز انتخاب شده اند.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه فرمانداری کرمان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد تصریح کرد: تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در مرکز این استان از صبح امروز تاکنون بی سابقه بوده و پیش بینی می شود که انتخابات خوبی در کشور برگزار شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشگام بودن استان کرمان در مردمی کردن اقتصاد مقاومتی گفت: کارنامه عمل گرایانه این استان در تحقق اقتصاد مقاومتی به خوبی قابل مشاهده است.
استاندار کرمان افزود: شرکت های بزرگ اقتصادی برای توسعه این استان مسئولیت پذیرفته اند و تاکنون همکاری 20 موسسه بزرگ برای توسعه متوازن استان کرمان جلب شده است.
وی یادآور شد: 27 هزار و 600 شغل جدید با کد بیمه در 10 ماه سال 95 در حوزه اشتغال در استان کرمان ایجاد شده که بخش عمده آن مربوط به بخش غیردولتی است.
رزم حسینی از هم گسیختگی ارکان حکومت را یکی از چالش های پیش روی توسعه کشور دانست و ادامه داد: با تشکیل مثلث توسعه اقتصادی، همدلی و هماهنگی بین ارکان موثر در توسعه اقتصادی محقق شده و تمام مجموعه های دست اندرکار، گرد هم آمده اند.
وی به سفر معاون اول رئیس جمهوری به استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در این سفر به صورت مفصل درباره ایجاد نهاد اقتصاد مقاومتی مبتنی بر حضور مردم با وی صحبت می کنیم و مکاتباتی نیز در این زمینه با وزارت کشور انجام شده است.
وی به لزوم تشکیل نهاد اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: با نامگذاری یک یا 2 سال به نام اقتصاد مقاومتی، نمی توان این مهم را اجرایی کرد لذا باید با تشکیل یک نهاد، اقتصاد مقاومتی را با برنامه های مدون تر و بهتر دنبال کرد.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه نهاد اقتصاد مقاومتی هزینه ای برای دولت ندارد گفت: ایجاد نهاد اقتصاد مقاومتی در استان کرمان و یا چند استان کشور طرح خوبی است که مورد اقبال مسئولان کشور قرار می گیرد.
نماینده دولت تدبیر و امید در استان کرمان ادامه داد: اگر شخص ریاست جمهوری و معاون اول ریاست جمهوری صلاح بداند و این طرح اجرایی شود طرح جدیدی برای اداره کشور در یک یا چند استان مطرح می شود.
وی به برنامه های استان کرمان در سال 96 نیز اشاره و عنوان کرد: به صورت جدی پیگیر موسساتی که مسئولیت تحقق اقتصاد مقاومتی را پذیرفته اند خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 20 موسسه ملی و بزرگ، مسئولیت تحقق اقتصاد مقاومتی در استان و توسعه متوازن استان را بر عهده گرفته اند یادآور شد: طرح توسعه متوازان استان کرمان در قالب شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج از سه سال قبل اجرایی و تمرین شده و به موفقیت رسیده است.
استاندار کرمان به برخی از دستاوردهای تحقق اقتصاد مقاومتی در شهرستان بافت نیز اشاره و بیان کرد: کارخانه کرک این شهرستان که تعطیل شده و دستگاه های آن در آستانه فروش بود با همت معین اقتصادی این منطقه احیا شده و در حال کار است.
وی عنوان کرد: همچنین کارخانه فولاد شهرستان بافت که در دولت قبل و بدون توجیه اقتصادی اجرایی شده بود، توسط معین اقتصادی خریداری شده و تغییر خط داده است و در این حوزه 2 هزار میلیارد تومان توسط بخش غیردولتی سرمایه گذاری شده است.
وی گفت: حوزه خوداشتغالی را در سال 96 با تشکیل صندوق های خرد روستایی دنبال می کنیم زیرا مردم باید احساس تعلق کنند و حتی کمترین دارایی خود را برای توسعه اقتصادی و اشتغال سرمایه گذاری نمایند.
وی یادآور شد: 400 میلیارد ریال از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان طی سال گذشته در حوزه خوداشتغالی پرداخت شده است.
استاندار کرمان تغییر الگوی کشت را یکی دیگر از اولویت های مدیریت استان در سال 96 دانست و گفت: ناهماهنگی در حوزه آب و خاک در کشور وجود دارد که با ایده همیاران آب، انسجام بخشی در این بخش دنبال می شود.
وی به ایجاد خط ترانزیت آبی کشور توسط قرارگاه خاتم الانبیاء برای انتقال آب از دریای عمان در استان کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: این اقدام با ایجاد یک کنسرسیوم توسط قرارگاه خاتم الانبیاء انجام می شود.
وی به حوزه اشتغالزایی در استان کرمان نیز اشاره و بیان کرد: در کشور آمار دقیقی از افراد جویای کار وجود ندارد و در استان کرمان شناسایی افراد بیکار هر منطقه توسط دهیاران و به صورت چهره به چهره انجام شده و این آمار در دست جمع بندی است تا بر اساس آن برنامه ریزی اشتغال انجام شود.
رزم حسینی تاکید کرد: نگاه ما در حوزه اشتغال به سمت بخش غیردولتی است و دولت در این زمینه نقش حمایت، تسهیل گری و کمک را بر عهده خواهد داشت.
وی یادآور شد: 410 میلیارد تومان تسهیلات خرد اقتصادی در سال جاری به منظور رفع معضل بیکاری پرداخت شده است.
ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز 30 اسفندماه آغاز شده و تا ششم فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.